Spotify i Musixmatch szykują nową funkcję, czyli wyświetlanie tekstów piosenek w czasie rzeczywistym

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Spotify i Musixmatch szykują nową funkcję, czyli wyświetlanie tekstów piosenek w czasie rzeczywistym

Udostępnij:

Nowa funkcja, którą przygotowało Spotify we współpracy z firmą Musixmatch jest już gotowa na desktopowej wersji. Obecnie trwają testy rozwiązania w aplikacji na urządzenia mobilne. Na ten moment dostęp do usługi mają użytkownicy z Kanady, Indonezji i Meksyku. Mimo że trwają testy, nie wiadomo jeszcze, czy nowa funkcja będzie ostatecznie dostępna dla każdego.

Na czym polega nowa opcja? Działa na zasadzie karaoke. W trakcie słuchania muzyki użytkownik widzi tekst piosenki, który jest podświetlany w momencie, w którym jest śpiewany. Opcję można znaleźć przy funkcji Behind the Lyrics.

Musixmatch to włoski serwis, który stworzył rozwiązanie do wyświetlania tekstów piosenek w czasie rzeczywistym. Korzystanie z tego serwisu jest płatne, jednak twórcy zapowiadają, że nowa usługa w Spotify będzie zupełnie darmowa.

Nowości od Spotify

Wyświetlanie tekstów piosenek w czasie rzeczywistym to nie jedyna nowość, którą firma szykuje dla swoich użytkowników. Kilka dni temu informowaliśmy, że Spotify stworzyła osobną aplikację dla dzieci – Spotify Kids. Obecnie produkt dostępny na systemy iOS oraz Android testowany jest w Irlandii. Aplikacja Spotify Kids przeznaczona jest dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Na ten moment znajduje się w niej 6 tys. utworów, które między innymi pochodzą z produkcji Nickelodeon, Disney, Universal Pictures czy Discovery Kids. W bazie znajdują się też piosenki do wspólnego śpiewania, kołysanki oraz opowiadania dla dzieci.

Natomiast we wrześniu Spotify przejął SoundBetter, czyli marketplace do produkcji muzyki dla artystów, producentów i muzyków. SoundBetter ma około 180 000 zarejestrowanych użytkowników i do tej pory wypłacił muzykom i producentom ponad 19 milionów dolarów.

Spotify przez lata gromadziło rosnącą listę zasobów, które wykraczają poza podstawową transmisję muzyki. Firma skupiła się ostatnio na treściach mówionych, dostarczając oparte na chmurze usługi studyjne za pośrednictwem SoundTrap (zakupione przez Spotify w 2017 r.) oraz na platformie podcastów Anchor (nabyta w ubiegłym roku).

Ale muzyka nadal jest bijącym sercem platformy – płatny streaming nadal rośnie kosztem tradycyjnego biznesu muzycznego. Tak więc Spotify będzie nadal rozbudowywać ten obszar swojej działalności (także dlatego, że konkurencja nie śpi).

Walka z konkurencją?

Spotify sypie nowościami, być może te ruchy spowodowane są tym, że firma wyczuwa silnego rywala ze strony ByteDance. Przypomnijmy, że kilka dni temu ogłoszono, że właściciel aplikacji TikTok, w grudniu tego roku zaprezentuje nowy serwis muzyczny streamingowy. Na początku produkt pojawi w Indiach, Indonezji oraz Brazylii a później w Stanach i innych częściach świata.

Aktualnie ByteDance prowadzi jeszcze rozmowy na temat licencji z takimi wytwórniami muzycznymi jak Universal Music, Sony Music i Warner Music. Nie podano jeszcze nazwy nowej platformy, ani tego ile dokładnie będzie kosztowało korzystanie z usługi. Jednak z nieoficjalnych wiadomości wynika, że platforma będzie tańsza od Spotify czy Apple’a.

Nawet jeśli ruchy Spotify w kwestii nowych produktów, to odpowiedź na plany chińskiego giganta, to trzeba przyznać, że walka konkurentów sprawia, że użytkownik końcowy dostaje lepszą ofertę. Tak więc poczekajmy i zobaczmy jak sytuacja się rozwinie.