Spotify, patrz i ucz się. Sesh daje artystom to, czego u was brakuje

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Spotify, patrz i ucz się. Sesh daje artystom to, czego u was brakuje

Udostępnij:

Startup Sesh z Los Angeles pozyskał 7 milionów dolarów na rozwój platformy direct-to-fan, która pozwala artystom przejąć pełną kontrolę nad relacjami z fanami i sposobami monetyzacji ich zaangażowania.

Inwestycję poprowadził Miura Global, a w rundzie wzięli udział również wpływowi aniołowie biznesu z branży muzycznej i technologicznej.

Dzięki pozyskaniu 7 milionów dolarów zainwestowanych przez Miura Global oraz szereg inwestorów branżowych, firma zamierza rozbudować swój ekosystem direct-to-fan – alternatywę dla algorytmicznych ograniczeń platform streamingowych i społecznościowych.

Alternatywa dla Spotify i Tidal

Sesh jawi się jako alternatywa dla takich gigantów jak Spotify czy Tidal, oferując artystom coś, czego brakuje na platformach streamingowych – bezpośredni dostęp do danych o fanach i możliwość natychmiastowej interakcji bez pośrednictwa algorytmów. W przeciwieństwie do tradycyjnych DSP (digital streaming platforms), które ograniczają kontakt artysty z odbiorcą i faworyzują ilość odtworzeń nad jakość relacji, Sesh pozwala twórcom zbudować niezależną, bardziej osobistą przestrzeń do komunikacji, sprzedaży i angażowania superfans – najwierniejszej części ich społeczności.

– Nie potrzebujesz milionów obserwatorów, by utrzymać się z muzyki – mówi Pepe Del Rio współzałożyciel i CEO  – Wystarczy setka zaangażowanych fanów i odpowiednie narzędzia, by dotrzeć do nich bezpośrednio.

Platforma oferuje artystom pełen system do zarządzania relacjami z fanami, który pozwala:

  • integrować się z serwisami takimi jak Spotify i TikTok,
  • wysyłać powiadomienia push poprzez cyfrową Kartę Członkowską zapisywaną w telefonie fana,
  • udostępniać ekskluzywne produkty, przedsprzedaże biletów i treści,
  • korzystać z analiz wspieranych przez AI, dotyczących zachowań i zaangażowania fanów,
  • organizować interaktywne sesje, ankiety i kampanie z nagrodami.

Sesh został założony w 2023 roku przez Pepe del Rio, Iñigo-Hubertusa Bunzla Pelayo oraz Maríę José Guzmán – zespół łączący doświadczenie w finansach, zarządzaniu artystami i rozwoju produktów. W krótkim czasie platforma przyciągnęła ponad 250 artystów, w tym światowe gwiazdy, takie jak Anitta, Mau y Ricky, Yeri Mua czy Nathy Peluso – łącznie reprezentujących ponad miliard obserwatorów w mediach społecznościowych i 44 nagrody Grammy.

Po uzyskaniu nowego finansowania, Sesh planuje przyspieszyć rozwój technologiczny, zwiększyć liczbę artystów na platformie oraz rozbudować zestaw narzędzi do monetyzacji superfans. Firma skupi się m.in. na ulepszeniu silnika analitycznego, technologii powiadomień push oraz budowie niezależnych od platform interakcji między artystami a fanami.

– Tworzymy infrastrukturę nowej ekonomii artystów – takiej, w której twórcy mogą budować trwałe kariery bez pośredników – podsumowuje Pepe Del Rio, współzałożyciel i CEO Sesh.

Czytaj także: