Spotify testuje aplikację dla dzieci

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Spotify testuje aplikację dla dzieci

Udostępnij:

Platforma muzyczna Spotify stworzyła osobną aplikację dla dzieci – Spotify Kids. Obecnie produkt dostępny na systemy iOS oraz Android testowany jest w Irlandii.

Aplikacja Spotify Kids przeznaczona jest dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Obecnie znajduje się w niej 6 tys. utwoprów, które między innymi pochodzą z produkcji Nickelodeon, Disney, Universal Pictures czy Discovery Kids. W bazie znajdują się też piosenki do wspólnego śpiewania, kołysanki oraz opowiadania dla dzieci.

Najmłodsi użytkownicy mogą w aplikacji wybierać własny, kolorowy awatar oraz tworzyć swoje playlisty. Rodzice mogą ustawić wiek dziecka, dzięki czemu aplikacja będzie podpowiadała utwory przeznaczone dla maluchów w danym przedziale wiekowym. Poza tym w systemie nie ma żadnych reklam, a całość jest tak zaprojektowana, by dziecko nie miało możliwości przełączenia się na podstawową wersję Spotify. Po za kończeniu testów prowadzonych w Irlandii Spotify Kids trafi na rynki, na których została już uruchomiona usługa Premium Family.

Kłopoty Spotify

Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu informowaliśmy, że ze Spotify wyciekło ponad 25 tysięcy maili i haseł do płatnych kont Spotify. Każdy, kto stał się posiadaczem tych danych, mógł zalogować się na konta wszystkich poszkodowanych użytkowników. Na razie nie wiadomo, kto dopuścił się kradzieży danych oraz, w jaki sposób mogło do tego dojść. CERT Polska poinformowało, że na skradzionej liście jest 326 kont polskich użytkowników.

Jak na razie temat ucichł, można więc domyślać się, że sytuacja została opanowana. Tak czy siak trzeba przyznać, że firma w ostatnim czasie dobrze się rozwija. Aplikacja dla dzieci nie jest jedyną nowością, którą w ostatnim czasie komunikowała firma. We wrześniu Spotify przejął SoundBetter, czyli marketplace do produkcji muzyki dla artystów, producentów i muzyków. SoundBetter ma około 180 000 zarejestrowanych użytkowników i do tej pory wypłacił muzykom i producentom ponad 19 milionów dolarów.

– Tworząc nasze narzędzia dla twórców, chcemy zapewnić im zasoby, których potrzebują, aby się rozwijać. SoundBetter ma tę samą wizję. Cieszymy się, że twórcy mogą generować dochód dzięki SoundBetter, a także korzystać z sieci najlepszych profesjonalistów (od instrumentalistów, przez autorów piosenek po producentów) doskonaląc swoje utwory – mówił wtedy Beckwith Kloss, wiceprezes ds. produktu, twórca w Spotify.

Spotify przez lata gromadziło rosnącą listę zasobów, które wykraczają poza podstawową transmisję muzyki. Firma skupiła się ostatnio na treściach mówionych, dostarczając oparte na chmurze usługi studyjne za pośrednictwem SoundTrap (zakupione przez Spotify w 2017 r.) oraz na platformie podcastów Anchor (nabyta w ubiegłym roku).

Ale muzyka nadal jest bijącym sercem platformy – płatny streaming nadal rośnie kosztem tradycyjnego biznesu muzycznego. Tak więc Spotify będzie nadal rozbudowywać ten obszar swojej działalności (także dlatego, że konkurenci tacy jak Apple nadal rozwijają własne usługi dla artystów, którzy omijają tradycyjne marki). Spotify Kids z pewnością jest jednym z elementów rozwoju głównego modelu biznesowego Spotify.