Sprawdź swoje pomysły za pomocą landing page

Dodane:

Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Udostępnij:

Tworzenie startupu polega na ciągłym podejmowaniu decyzji i sprawdzaniu ich skuteczności. Przy budowaniu strategii działań powstaje wiele pytań i pomysłów, które przekształcają się w zbiór hipotez związanych z produktem, rynkiem i grupą docelową.

Tworzenie startupu polega na ciągłym podejmowaniu decyzji i sprawdzaniu ich skuteczności. Przy budowaniu strategii działań powstaje wiele pytań i pomysłów, które przekształcają się w zbiór hipotez związanych z produktem, rynkiem i grupą docelową. Konieczność ciągłej weryfikacji wymaga korzystania z optymalnych narzędzi, które pozwolą na ocenę założeń. Jednym z nich jest landing page.

Landing page (strona docelowa) to przygotowana specjalnie pod daną kampanię strona, która umożliwia realizację jednego celu i skłania użytkowników do wykonania akcji, np. zakupu produktu, wypełnienia formularza czy pobranie pliku. W odróżnieniu do strony internetowej, która jest skierowana do klientów, inwestorów, mediów, landing page zorientowany jest tylko na jednej grupie docelowej i jednej akcji.

Landing page jest samodzielną stroną, która pozbawiona jest wszelkich odnośników rozpraszających uwagę odbiorców i oddalających ich od realizacji celu. Przewagą landing page’a jest to, że jedynym działaniem, jakie może wykonać odwiedzający, jest właśnie pożądana akcja.  Na landing page można kierować ruch z dowolnych źródeł: kampanii AdWords, mailingu, social media itd. Na rynku istnieje gotowe narzędzie do tworzenia landing page’y – Landingi, które ułatwia samodzielne tworzenie stron docelowych bez pomocy grafika i programisty.

Jak wykorzystać landing page

Celem landing page jest wygenerowanie konwersji, dlatego przy niewielkim wysiłku można osiągnąć zamierzone efekty. Landing page wykorzystuje się w takich akcjach jak:

1. Sprzedaż produktu
Jeśli przedmiotem Twojej działalności jest produkt, możesz sprzedać go właśnie na landing page’u. Będziesz miał okazję zaprezentować ofertę z najlepszej strony i wyróżnić ją wśród konkurencji. Landing page sprawdzi się także przy wprowadzaniu okresowych akcji promocyjnych, testowaniu różnych produktów lub cenników, a także przy sprzedaży ebooka.

2. Pozyskiwanie lead’ów
Landing page można wykorzystać do generowania leadów, czyli zbierania danych, które umożliwią późniejszy kontakt. Strona docelowa wyposażona jest w formularz do gromadzenia dowolnych informacji. Pozyskane dane można wykorzystać  np. do powiększania bazy subskrybentów, zbierania klientów przy pre-sprzedaży czy rejestracji na webinar. Dzięki temu możesz szybko rozbudować Twoje kontakty. Pozyskiwanie lead’ów pozwoli także budować bazę potencjalnych klientów jeszcze przed wprowadzeniem produktu na rynek. Więcej przeczytasz w artykule: Idealny formularz na landing page.

3. Przekierowanie
Pewnego rodzaju kampanie wymagają wprowadzenia potencjalnego klienta w temat. Landing page zawiera informacje, które komunikują o danej akcji. Celem strony jest zainteresowanie i zachęcenie odwiedzających do kliknięcia w przycisk, który przekieruje użytkownika dalej. Stronę docelową można wykorzystać przy m.in. przekierowaniu użytkowników do Google Play, App Store, konkursu lub formularza do założenia konta w aplikacji.

4. Uzyskanie efektu wirusowego
Landing page można użyć do zamieszczania wartościowych informacji lub materiałów, które będą interesujące na tyle dla grupy docelowej, że będą chcieli podzielić się tą informacją wśród znajomych. Taka akcja zapewni darmowy rozgłos i ruch na stronę. Elementem, który wywoła zainteresowanie może być np. możliwość pobrania raportu branżowego, poradnika w temacie Twojej specjalizacji lub innej publikacji.

5. Feedback
Pytania, komentarze czy uwagi użytkowników są bardzo ważnym elementem udoskonalania firmy. Dlatego landing page można zastosować w celu uzyskania konkretnych informacji, które stanowią wartościowe źródło wiedzy niezbędnej do polepszenia jakości. Dokładne zrozumienie swojej grupy docelowej i szybki rozwój produktu jest tu kluczową przewagą konkurencyjną. Wystarczy więc na stronie docelowej umieścić formularz z prośbą o opinię i skierować na nią swoich użytkowników. Komentarze mogą dotyczyć gotowego produktu, prototypu, obsługi klienta, cennika itp.

Dodatkowe przykłady wykorzystania landing page’a można znaleźć na blogu Landingi w artykule: Jak wykorzystać landing page – 5 typów konwersji. Korzystając tylko z jednego narzędzia możesz realizować wszystkie niezbędne do osiągnięcia sukcesu cele, m.in. testowanie hipotez z pomocą MVP, pozyskiwanie nowych klientów, a także zbieranie informacji zwrotnych.

Dokładny pomiar rezultatów

Wszystkie założone cele powinny być mierzalne, dlatego zaletą landing page’a jest bardzo łatwe i dokładne mierzenie rezultatów. Analizując statystyki, m.in. liczbę wejść, źródła ruchu, liczbę i jakość  konwersji można bardzo prosto wyciągać wnioski z przeprowadzonych akcji. Dodatkowo stały monitoring efektów ułatwia szybkie wykrywanie błędów i tworzenie na bieżąco działań optymalizacyjnych. Dokładne analizy wskażą najlepszy kierunek rozwoju projektu.

Optymalizacja działań

Landing page pozwala nie tylko weryfikować hipotezy, ale także szukać najlepszych rozwiązań. Ważnym bowiem elementem optymalizacji strony docelowej są testy A/B. Polegają na utworzeniu dwóch wersji landing page’a, które różnią się tylko jednym elementem, np. długością formularza, treścią komunikatu, zdjęciem produktu. Użytkownikom  wyświetlane są oba warianty strony, co pozwala na zbadanie, która wersja posiada więcej konwersji. Landingi są wyposażone w narzędzie do tworzenia testów A/B, dzięki temu każdy utworzony landing page można łatwo zweryfikować. Regularne badania pozwolą ustalić optymalną kombinacje elementów landing page’a, która zapewni najlepszy wynik. Dzięki temu poznasz przyczyny sukcesu lub porażki danej tezy, co przełoży się na wartościowe wnioski, które można wykorzystać w kolejnych działaniach. Testy zapewniają więc mniejsze ryzyko popełniania błędów i dają szansę na lepsze zrozumienie klienta.

Efekty landing page’a

Optymalne korzystanie z landingi page pozwala podnieść kluczowe dla rozwoju wskaźniki. Tworząc więc dedykowaną stronę zyskasz:

  • Wyższy współczynnik konwersji. Całkowite dopasowane strony do tematu i możliwość stałej optymalizacji zwiększa jej skuteczność.
  • Niższy koszt pozyskania klienta. Przygotowanie strony docelowej wcale nie musi być kosztowne, a efekty uzyskane przy tym samym budżecie pozwalają obniżyć koszt pozyskania klienta.

Landing page jest narzędziem, dzięki któremu możesz realizować swoje wizje, co ułatwi budowanie skalowalnego biznesu. Możliwość stałej weryfikacji hipotez na temat produktu i realizowanej strategii pozwoli na podejmowanie świadomych kroków, a tym samym lepsze realizowanie potrzeby rynku i wyższy zwrot z inwestycji. Wysoką skuteczność landing page’y możesz sprawdzić na Landingi.com, ponieważ zakładając konto, zyskasz pełny dostęp do usługi za darmo przez 14 dni. Znajdziesz tu wszystkie niezbędne narzędzia, które umożliwią Ci stworzenie strony bez specjalistycznej wiedzy, co obniży czas i koszt przygotowania kampanii. Korzystanie z landing page pozwoli Ci mądrzej gospodarować budżetem i zmniejszyć ryzyko nieudanych inwestycji.