Nowa rzeczywistość, nowe nawyki
Coraz więcej obszarów naszego życia przenosi się do telefonów, które od dawna nie służą już tylko do kontaktu ze znajomymi. Telefon stał się naszym głównym odtwarzaczem multimediów, urządzeniem monitorującym naszą aktywność fizyczną, czy centrum zarządzania naszym domem – począwszy od inteligentnych zamków, po zaawansowane rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo i upraszczające codzienne czynności. Aż 83% respondentów badania zleconego przez Fundację Przyszłość Pokoleń uważa, że aplikacje mobilne ułatwiają ich życie codzienne. To zupełnie naturalne, skoro asystent głosowy w telefonie nie tylko powie nam, jakiej możemy spodziewać się pogody, ale również zamówi dla nas taksówkę czy jedzenie. Statystyki pokazują, że Polacy na dobre przekonali się do zamawiania posiłków z poziomu aplikacji czy przeglądarki. Pomimo że rynek gastronomiczny osiągnął w 2020 roku o 15% niższą wartość niż w roku poprzednim, to wartość zamówień online wzrosła aż o 67%. Podobnie wygląda sytuacja transportu pasażerskiego. Według prognoz ZDG TOR w 2021 roku wartość taksówkowych usług aplikacyjnych ma się zwiększyć z 2,39 mld zł do 4,2 mld złotych. TOR szacuje, a przeprowadzone przez IPSOS badanie pokazuje, że 69% respondentów planujących przejazd w dużym mieście, myśli w pierwszej kolejności o właśnie o usłudze świadczonej za pośrednictwem aplikacji.
Czas na domowe porządki
Firmy świadczące usługę sprzątania starają się dogonić trendy, oferując coraz więcej rozwiązań odpowiadających na potrzeby użytkowników. Pomimo tego, że w branży zatrudnionych jest ponad 700 tys. osób, z czego około 100 tys. w świadczy usługi w zakresie sprzątania domowego, a eksperci wskazują, że rynek będzie rozrastał się średnio o 8% rocznie, trudno o znalezienie aplikacji, która w prosty sposób pozwoli zlecić domowe porządki profesjonalistom.
W czwartym kwartale tego roku polscy użytkownicy będą mogli korzystać z Batmaid – aplikacji sprowadzającej zamówienie usług sprzątających do kilku dotknięć ekranu smartfona, która do tej pory była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Szwajcarii, Francji, Włoch czy Luksemburga. Dzięki niej zamówimy pomoc polegającą w sprzątaniu zarówno standardowym, jak również w większych porządkach po remoncie albo zakończeniu najmu.
– Batmaid to przede wszystkim wygoda – umożliwiamy proste i szybkie zamówienie usług sprzątających, świadczonych przez zespół przeszkolonych i zaufanych specjalistów. Zdecydowaliśmy się na start Batmaid w Polsce, ponieważ to największy rynek w tej części Europy, a Polacy są bardzo otwarci na innowacyjne rozwiązania – komentuje Piotr Majdan, General Manager Poland z Batmaid.
W ciągu 6 lat istnienia, z pomocy Batmaid w samej Szwajcarii skorzystało ponad 55 tys. klientów, a w styczniu firma oferowała pracę ponad 2000 osobom.