Sprzedaż napędzana nowymi technologiami. Posłuchaj EY StartUp Talk

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

EY Startup Talk

Udostępnij:

Z jakimi problemami mierzą się rozproszone zespoły sprzedaży i wsparcia klienta? Czy nowoczesne narzędzia informatyczne są w stanie ułatwić ich pracę? Z których dostępnych w Polsce rozwiązań warto skorzystać? Na te i inne pytania odpowiada gość kolejnego odcinka podcastu EY StartUp Talk – Kamil Sankowski, członek zarządu ds. sprzedaży w spółce Polenergia Fotowoltaika

Wyzwania w dziale sprzedaży

– Tworzenie dobrych zespołów w oparciu o skuteczne narzędzia jest kluczem do tego, aby organizacja mogła funkcjonować na dużą skalę. Skuteczne narzędzia wspierają mądre zarządzanie siecią sprzedaży – powiedział Kamil Sankowski.

Bez wdrożenia tych narzędzi dział sprzedaży mierzy się z kilkoma trudnościami.

Dotyczą one przede wszystkim dwóch poniższych obszarów:

  1. Efektywności – brak narzędzi do monitorowania procesu sprzedaży sprawia, że nie można w efektywny sposób zmierzyć ani aktywności handlowców, ani samego procesu sprzedażowego. Co za tym idzie, nie wiadomo, który element procesu należałoby usprawnić.
  2. Konkurencyjności – brak narzędzi obniża konkurencyjność przedsiębiorstwa nie tylko w oczach klientów, ale też wśród samych pracowników. Handlowcy zatrudnieni w Polenergia Fotowoltaika nie rezygnują z pracy m.in. dlatego, że konkurencyjne firmy nie oferują im narzędzi tak pomocnych w codziennej pracy.

Jednym z rozwiązań, z którego na co dzień korzysta dział handlowy Polenergia Fotowoltaika jest aplikacja firmy Salesbook – narzędzie wspierające aktywność między innymi sprzedawców terenowych. Rozwiązanie to umożliwia gromadzenie informacji o klientach i analizę ich potrzeb. Podpowiada także handlowcom, jak zgodnie ze standardami spółki prowadzić rozmowę handlową i finalnie przygotować optymalną ofertę.

Dlaczego Salesbook?

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi dedykowanych działom sprzedaży. Co do organizacji wnosi zatem współpraca z firmą Salesbook? Gość podcastu przyznał, że Salesbook to coś więcej niż tylko klasyczny CRM, który jest najczęściej wykorzystywany w przedsiębiorstwach. Przede wszystkim daje możliwość wsparcia handlowca podczas spotkania z klientem poprzez gotowe scenariusze rozmowy sprzedażowej oraz narzędzia do badania potrzeb i tworzenia ofert.

Cały proces jest mocno zautomatyzowany – kończąc spotkanie, sprzedawca nie musi się martwić o wysyłanie materiałów do klienta, ponieważ aplikacja sama przygotuje podsumowanie i od razu je wyśle.

Co więcej, wszystkie dane na temat jakości spotkania są przesyłane również automatycznie do zintegrowanego systemu CRM – w ten sposób handlowcy oszczędzają czas dotąd potrzebny na raportowanie, a menedżerowie mają od razu wgląd w analitykę procesów sprzedażowych.

Finalnie, Salesbook to również dobre narzędzie do onboardingu nowych pracowników, którzy od pierwszego dnia pracy mogą korzystać ze sprawdzonych scenariuszy sprzedażowych, co ma duże znaczenie dla szybko rozwijających się organizacji.

Więcej w podcaście EY StartUp Talk

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat partnerstwa Polenergii Fotowoltaika i Salesbooka? Interesujesz się rynkiem odnawialnych źródeł energii w Polsce?

Posłuchaj najnowszego odcinka podcastu EY StartUp Talk.