Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć

Udostępnij:

Branża e-commerce stale szuka i znajduje kolejne powody, które napędzają koniunkturę sprzedaży online. Black Friday czy Cyber Monday to początek zakupowego szaleństwa, jakie towarzyszy nam w listopadzie i grudniu. Jak wykorzystać ten czas, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów?

Wszystko wskazuje na to, że zakupy online to rosnący trend. Jako konsumenci stajemy się coraz bardziej wygodni – całodobowy dostęp do produktów i usług, nowe technologie płatności, nieograniczony czas wyboru i oferta produktów z całego świata to przyczyny dynamicznego rozwoju e-handlu, również w wymiarze transgranicznym.

Jak znaleźć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż w e-sklepach?

Kluczem do sukcesu e-sklepów w przedświątecznej gorączce są odpowiednio wcześniej przygotowane i zaplanowane działania. Słowo „prezent” pojawia się w wyszukiwarkach już pod koniec października. Warto zatem zadbać o widoczność marki przed sezonem świątecznym – śledzić dane historyczne i bieżące trendy. Pomocne w tym będzie siedem predefiniowanych modeli atrybucji, które oferuje Google Analytics: ostatnia interakcja, ostatnie kliknięcie niebezpośrednie, ostatnie kliknięcie w reklamę, pierwsza interakcja, model liniowy, model układu czasowego czy uwzględniający pozycję. W zależności od celu prowadzonych działań warto stosować różne modele i porównywać dane, aby wyciągać racjonalne wnioski.

Efekt ROPO i odwróconego ROPO

Internet zrewolucjonizował sposób, w jaki robimy zakupy zarówno w sieci, jak i w sklepach stacjonarnych. Duża część zakupów dokonywanych offline ma swoje źródło w Internecie. Konsumenci przed zakupami czytają informacje o produkcie na forach internetowych czy blogach, a następnie idą do sklepu stacjonarnego, aby osobiście go sprawdzić. Dzieje się też odwrotnie – upatrzony produkt weryfikujemy w sieci, porównując jego ceny i szukając opinii. Dlatego w okresie największego boomu na zakupy trzeba zadbać o aktualność informacji o produktach – ceny i opisy oraz ich dostępność.

Oferta skrojona na miarę potrzeb

Przed najgorętszym sezonem zakupowym w roku warto wcześniej sprawdzić, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem i dlaczego, a następnie zaplanować kalendarz promocji. Pamiętajmy, aby dopasować do niego tekst reklamy i obrazy – uruchamiajmy reklamy z odpowiednimi ofertami i terminami. Sprawdźmy także ofertę w konkurencyjnych serwisach oraz w porównywarkach cenowych. Wszystko to należy zrobić z odpowiednim wyprzedzeniem, aby nie było problemu z ich dostępnością.

Siła mobile

Zakupy online z roku na rok zyskują zwolenników. W 2018 po raz pierwszy ponad połowa czasu spędzonego na zakupach i ponad połowa zakupów dokonana była online. Wraz z rozwojem technologii mobilnych i pojawianiem się nowych platform, konsumenci coraz chętniej korzystają również ze smartfonów. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić działanie sklepu na urządzeniach mobilnych. Pamiętajmy przy tym, że jednosekundowe opóźnienie w czasie wczytywania strony może spowodować zmniejszenie liczby konwersji z urządzania mobilnego nawet o 20%. Aby zapewnić użytkownikowi smartfona wygodę:

  • korzystajmy z formularzy z autouzupełnianiem i unikajmy reklam pełnoekranowych;
  • umieścimy  ceny produktów oraz przycisku „Dodaj do koszyka” w części strony widocznej na ekranie;
  • zadbajmy o prostą i przejrzystą możliwość płatności mobilnej.

Wyjdźmy poza granice

W zagranicznych e-sklepach zakupów dokonuje już 26% polskich internautów, z czego większość stanowi młode pokolenie. Jednym z czynników decydujących o zakupie online jest cena, która w czasie największych wyprzedaży znacząco spada. Konsumenci coraz częściej decydują się również na zakupy bezpośrednio na zagranicznych stronach internetowych, co pozwala ominąć pośredników. Także polscy przedsiębiorcy coraz prężniej działają na zagranicznych rynkach, a jednocześnie coraz więcej międzynarodowych firm uruchamia sklepy internetowe w formie przyjaznej dla polskich klientów. Dzięki obsłudze wielu języków, np. w reklamach produktowych w Google, można reklamować swoje produkty w różnych krajach i zdobywać nowe rynki.

Słowa kluczowe: sezonowość i oferowana stawka

Przygotowując reklamy online nie zapominajmy o stosowaniu sezonowych słów kluczowych. Sprawdzajmy wyszukiwane hasła z ostatniego okresu świątecznego. Mimo, że niektóre słowa kluczowe mogły nie być skuteczne w przeszłości, gdy zostały już skierowane do odbiorców, którzy mieli kontakt z marką, mogą stać się bardzo cenne. Dlatego warto korzystać z list odbiorców w kampaniach w sieci wyszukiwania i reklamowej, kampaniach produktowych oraz kampaniach wideo, aby znajdować nowych klientów na podstawie tego, kim są, jakie mają zainteresowania, czego szukają i czy mieli już kontakt z naszą marką.

Na pozycję reklamy, która pojawia się w wynikach wyszukiwania składa się również oferowana stawka. Przy wielu kampaniach prowadzonych w różnych kanałach mediów, ich optymalizacja jest niezwykle trudna. Możemy to zrobić automatycznie, dodając swoje produkty do inteligentnej kampanii produktowej, która wykorzystuje systemy uczące się do optymalizacji stawek, produktów i odbiorców na podstawie dostępnych sygnałów, w tym popytu sezonowego. Dzięki temu można zmaksymalizować wartość konwersji w ramach dostępnego budżetu. Zadbajmy też o odpowiednie ustalenie jego wielkości, aby zapobiec sytuacji przerwania kampanii, kiedy mamy do czynienia z gwałtownym wzrostem ruchu. Inteligentne określanie stawek pozwoli na szybsze reakcje związane z sezonową zmianą liczby operacji wyszukiwania, kliknięć i współczynników konwersji. Natomiast jeśli nie korzystamy z niego, koniecznie regularnie analizujmy stawki i ustawiajmy je tak, aby optymalnie wykorzystać zwiększony ruch.

Odpowiednio przygotowana i przeprowadzona strategia sprzedażowa zaplanowana na okres przedświąteczny niesie za sobą korzyści nie tylko w tym czasie, ale także może zaowocować wzmożonym popytem na dłużej. Pamiętajmy, ale dbać o komfort i oczekiwania potencjalnych klientów zarówno online, jak i offline.