Staliśmy się liderem w 12 krajach i urośliśmy ponad dwa razy. Podsumowanie roku Picodi

Dodane:

Szymon Dobosz Szymon Dobosz

Udostępnij:

Rok temu nazywaliśmy się International Coupons i mieliśmy ponad 20 domen, skierowanych do użytkowników na świecie. W 2016 roku nastąpił rebranding na markę Picodi.com. Był to ciężki proces, podejmowaliśmy duże ryzyko, ale dzięki ciężkiej pracy zespołu udało się go przeprowadzić z sukcesem!

Picodi.com to serwis internetowy oferujący „największy wybór kodów rabatowych, promocji i kuponów do najlepszych w Polsce sklepów internetowych”.

Na zdjęciu: Szymon Dobosz, CEO Picodi

Przy okazji rebrandingu wprowadziliśmy brand hero – maskotkę, liska Pico. Szybko opanował on całą przestrzeń biurową oraz został nieodłącznym towarzyszem podróży członków naszego zespołu. Zdążył zwiedzić już m.in. pomnik Jezusa w Rio, czy wieżę telewizyjną w Toronto.

W 2016 roku był dla Picodi rokiem ekspansji na kolejne 7 rynków, dając sumarycznie 31 krajów. Nowo odpalone kraje to Włochy, Niemcy, Peru, Finlandia, Portugalia, Hong Kong i UK. Team powiększył się o osoby z tych państw, w tym momencie co piąta osoba w naszym zespole nie pochodzi z Polski, a co piętnasta z Europy.

Jeżeli chodzi o przychody to zanotowaliśmy blisko wzrost 2.5x rok do roku. Rok temu byliśmy liderem w trzech krajach (Polska, Turcja, Czechy), teraz jesteśmy w dwunastu, poza top 5 jesteśmy tylko w Hiszpanii i Australii, na 31 rynków.

Odnośnie rzeczy, które poszły nie tak, mogę wymienić opóźnienia w nowych projektach. Jak firma rośnie tak szybko, to niestety zawsze jest za mało zasobów i niedoszacowuje się pewnych rzeczy.

W ciągu mijającego roku urośliśmy o 50% jeśli chodzi o liczebność. Musieliśmy powiększyć biuro oraz je odświeżyć, po trzech latach od wprowadzenia się na obecnego lokalu. Ten projekt również się dosyć przeciągnął, przez co przez pewien czas musieliśmy pracować w mniej komfortowych warunkach. No cóż, taka startupowa codzienność.

Cele na rok 2017 są proste. Znów urosnąć ponad dwukrotnie rok do roku oraz umocnić swoją obecność na kolejnych rynkach.

Przeczytałeś właśnie część podsumowania polskich startupów. Zobacz, co w 2016 roku osiągnęły inne polskie spółki technologiczne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Autor tekstu: Szymon Dobosz, CEO Picodi.