Start pierwszej europejskiej edycji programu Visa „Everywhere Initiative” początkiem rywalizacji o 50 tys. euro

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Visa Inc. ogłosiła inaugurację europejskiej edycji konkursu „Everywhere Initiative” dla start-upów i innowacyjnych firm sektora fintech z 19 krajów w Europie, w tym z Polski. Uczestnicy ubiegać się będą o nagrodę w wysokości do 50 tys. euro na wsparcie rozwoju biznesu wspólnie z Visa i partnerami.

Zwycięzcy będą mieli także możliwość wykorzystania interfejsów programistycznych aplikacji (API) Visa poprzez platformę Visa Developer oraz porad menadżerów i specjalistów organizacji w dopracowaniu swoich pomysłów.

Program Visa „Everywhere Initiative”, zainicjowany w Stanach Zjednoczonych w 2015 r., ma na celu wsparcie innowacji płatniczych w okresie przechodzenia branży od kart plastikowych w kierunku rozwiązań cyfrowych. Niemal tysiąc start-upów uczestniczących do tej pory w programie pozyskało fundusze w łącznej wysokości 1,7 mld dolarów. Jednocześnie ze startem programu w Europie, Visa będzie w tym roku kontynuować „Everywhere Initiative” w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Azji.

Za pośrednictwem strony internetowej „Everywhere Initiative” spełniający wymogi kwalifikacyjne przedsiębiorcy z Europy będą mogli od 19 kwietnia rejestrować się i przedstawiać swoje pomysły biznesowe w następujących obszarach:

  • Wyzwania dla społeczności lokalnych: W jaki sposób technologie płatności cyfrowych mogą wspomóc tworzenie produktów, które łączą ludzi i wzbogacają społeczności lokalne?
  • Wyzwania dla transportu regionalnego: W jaki sposób technologie mobilne i urządzenia połączone z internetem mogą diametralnie zmienić jakość podróżowania między miastami?
  • Wyzwania dla turystyki międzynarodowej: W jaki sposób nowe produkty i usługi wykorzystujące interfejsy programistyczne Visa mogą pomóc w usprawnieniu podróży zagranicznych i zwiększeniu ich wygody?

Bill Gajda, dyrektor ds. innowacji i partnerstw strategicznych w Visa, powiedział:

„Doświadczenia konsumentów to najważniejsza rzecz dla branży płatniczej, która dzięki nowym technologiom rozwija się w tempie szybszym niż kiedykolwiek dotąd. Takie konkursy jak „Everywhere Initiative” stymulują powstawanie innowacyjnych rozwiązań i technologii, które przyczyniają się do poszerzenia sieci akceptacji oraz zwiększenia wygody konsumenta. Skupiając się na społecznościach lokalnych i komforcie podróży, chcemy poprawić jakość życia ludzi, wszędzie tam gdzie aktualnie przebywają. Po sukcesach osiągniętych po drugiej stronie Atlantyku, z nadzieją czekamy na zgłoszenia ze strony innowacyjnych start-upów w Europie, które chcielibyśmy wspomóc w realizacji ich wspaniałych pomysłów”.

Zgłoszenia do konkursu można składać przez stronę internetową „Everywhere Initiative” w okresie od 19 kwietnia do 17 maja br. Finaliści przedstawią swoje pomysły w bezpośrednich spotkaniach z komisją konkursową podczas konferencji „Money 20/20” w Kopenhadze w dn. 26–28 czerwca br.