Startberry: z Grochowskiej 306 na globalne rynki

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Rok po oficjalnym otwarciu, partnerzy projektu Startberry – Senfino, Microsoft i EY – ogłaszają drugą rundę akceleracji spółek technologicznych.

fot. materiały prasowe

Uczestnicy mogą liczyć nie tylko na wsparcie merytoryczne czy dostęp do technologii, ale przede wszystkim na pomoc w dotarciu na zagraniczne rynki i międzynarodowe wdrożenia. Podobnie, jak w ubiegłym roku, także i tym razem zakwalifikowane firmy będą rozwijać swój biznesowy potencjał pod okiem ekspertów EY, Microsoft oraz Senfino. 

W pierwszej rundzie akceleracji wzięło udział 10 projektów, tworzących rozwiązania m.in. dla takich sektorów jak telemedycyna, analityka operacji finansowych, komunikacja wewnętrzna czy nowoczesne metody rekrutacji. Każda z firm wzięła udział w szeregu warsztatów oraz indywidualnych sesji z mentorami, udoskonalając nie tylko same rozwiązania, ale także modele biznesowe, czy strategię ekspansji rynkowej.

– Udział w akceleracji Startberry w ciągu ostatniego roku wpłynął istotnie na rozwój naszej sieci kontaktów biznesowych, dzięki czemu możemy pochwalić się już ponad 150 klientami. Są to najczęściej duże organizacje. Mamy za sobą wdrożenia w kilku polskich bankach czy firmach z branży energetycznej. Udało nam się także wyjść ze swoją ofertą poza granice Polski. Mamy na koncie jedno, ogromne wdrożenie w niemieckiej firmie z rynku finansowego, dla którego współpraca z ekspertami i mentorami z firm EY, Microsoft i Senfino miała kluczowe znaczenie – podkreśla Łukasz Skłodowski, CEO Elastic Cloud Solutions Sp. z o.o.

Szybka droga do dojrzałości

Startberry to program przeznaczony dla dojrzałych przedsięwzięć biznesowych, które etap planowania mają już dawno za sobą. Uczestnicy mają nie tylko gotowe prototypy swoich rozwiązań, niektórzy z nich mogą pochwalić się już pierwszymi wdrożeniami. Rolą partnerów projektu jest wsparcie uczestników programu w lepszym dopasowaniu oferty do rynku, przygotowaniu odpowiedniej strategii marketingu i sprzedaży a – co najważniejsze – w dotarciu z ofertą poza granice kraju.

Spółki, które biorą udział w tegorocznej edycji z powodzeniem rozwijają swoje produkty w takich obszarach, jak wykorzystanie AI na rzecz lepszego dopasowania reklam w cyfrowych kanałach komunikacji (firma Ademotion), sztuczna inteligencja w optymalizacji łańcucha dostaw i usprawniania procesów logistycznych (Framelogic), lepsza komunikacja z niesłyszącymi dzięki technologii (Migam), czy rozwiązania na rzecz cyberbezpieczeństwa (Vector Synergy). Do projektu dołączyła także wywodząca się z konkursu Imagine Cup firma inMotion, która tworzy zaawansowane akcesoria dla fotografów. Poniżej znajduje się pełna lista firm, które skorzystają z akceleracji w najbliższym roku:

AdEmotion

To firma oferująca platformę AI do tworzenia spersonalizowanych reklam oraz ich targetowania psychologicznego. Algorytm dzieli grupę docelową klienta na mniejsze segmenty (w zależności od potencjału grupy i budżetu od kilku do kilkunastu) i generuje briefy kreatywne do stworzenia zróżnicowanych linii kreatywnych.

Framelogic

Firma frameLOGIC oferuje systemy zarządzania transportem (Transport Management System), które wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji. Algorytmy frameLOGIC nie tylko odpowiadają na pytanie, czy przyjąć zlecenie, ale są też w stanie wyli­czać, jak bardzo jest ono opłacalne. W przyszłości może to wspierać pozycjonowanie pod tym kątem zlecenia z giełd. Nie można całkowicie zastąpić dyspozytorów, ale możliwe byłoby poprawienie ich wyników i zatrudnienie mniej doświadczonych osób, bez dużego ryzyka dla firmy. 

InMotion

InMotion – firma, która debiutowała kilka lat temu w konkursie Microsoft Imagine Cup, obecnie rozwija pierwszy, w pełni zautomatyzowany, cyfrowy Slider fotograficzny dla telefonów, aparatów czy kamer GoPro. 

Medapp

Spółka MedApp oferuje urządzenia m.in. do samodzielnego badania EKG, spirometrii, pulsoksymetrii. Dane z nich są przekazywane w czasie rzeczywistym do lekarza prowadzącego, który w każdej chwili może sprawdzić, co dzieje się z pacjentem. Algorytmy umożliwiają wykrywanie w czasie rzeczywistym najczęstszych nieprawidłowości kardiologicznych takich jak tachykardia i bradykardia, migotanie przedsionków i komór, czy bezdech.

Migam

Migam to nie tylko firma technologiczna to przede wszystkim ludzie, którzy marzą o zniesieniu barier komunikacyjnych między słyszącymi i niesłyszącymi. Dotychczasowe projekty, automatyczny tłumacz KinecTranslator i usługa Tłumacza Migam, to tylko pierwszy krok.

Nuadu

Nuadu to firma z branży technologii edukacyjnych, oferująca oparte o dane spersonalizowane środowisko nauczania (Data Driven Personalized Learning Environment), w którym osadzone są zasoby dydaktyczne (ćwiczenia i baza wiedzy zgodna z podstawą programową) oraz unikalne mechanizmy logiki systemu (pozwalające na tworzenie adaptywnych ścieżek edukacyjnych).

Sertum

Samouczący się algorytm big data spółki Sertum analizuje nazwy leków i identyfikatory w różnych aptekach, sieciach i hurtowniach, a także poprawki nanoszone przez farmaceutów i dane z centralnego słownika leków i bazy zapisów standardowych. Dzięki temu jest w stanie z prawdopodobieństwem bliskim pewności powiązać różne nazwy tych samych leków w różnych aptekach i hurtowniach. W tej chwili w systemach Sertum działa 17 mln tego typu powiązań.

S-labs

S-Labs to laboratorium technologii IoT. Firma z Krakowa tworzy ekosystem, pełne rozwiązanie end-to-end dla rynku B2B. W jego skład wchodzi m.in: projektowanie i prototypowanie urządzeń IoT, tworzenie rozwiązań cloudowych z analityką danych, integracja oraz testy całego rozwiązania oraz kreowanie nowych modeli biznesowych dla klientów.

Vector Synergy

Vector Synergy oferuje usługi Cyber Defence. Firma wdraża światowej klasy rozwiązania IT, prowadzi stały nadzór nad bezpieczeństwem systemów informatycznych klientów oraz pomaga w sytuacjach krytycznych.

Vizum

Vizum dostarcza rozwiązania służące do zwiększania efektywności procesów, które działają w czasie rzeczywistym. Vizum monitoruje i optymalizuje wykorzystanie sprzętu ruchomego i wartościowych narzędzi. Rozwiązanie pomaga nadzorować pracowników, zwiększać standardy bezpieczeństwa, usprawnia przepływ informacji w mieście (rozwiązania na rzecz Smart City), budynkach (Smart Building), w spółdzielniach mieszkaniowych, w placówkach kulturalnych czy placówkach oświatowych. 

Z doświadczonym partnerem na globalne rynki

Uczestnicy ponownie mogą liczyć na wsparcie od partnerów projektu EY, Microsoft i Senfino. Pierwszy z partnerów – EY zapewnia pomoc i wsparcie w kwestiach biznesowych, finansowych, prawnych i podatkowych. W serii spotkań eksperci firmy przeprowadzą przedstawicieli firm przez zawiłości związane z poszczególnymi etapami rozwoju ich spółek i uczulą na bariery, które mogą napotkać na drodze do międzynarodowej ekspansji.

– Bardzo cieszymy się, że będziemy mogli pracować z kolejną grupą firm technologicznych, które zakwalifikowały się do programu Startberry. EY od wielu lat wspiera przedsiębiorców na każdym etapie ich rozwoju poprzez szereg inicjatyw, takich jak konkurs EY Przedsiębiorca Roku,  Accelerating Global Entrepreneurs czy też program EYnovation, w którym firmy szukające możliwości skalowania znajdują wsparcie zarówno w wymiarze merytorycznym, jak i w dotarciu ze swoimi rozwiązaniami do potencjalnych klientów – mówi Krzysztof Witkowski, Associate Partner EY odpowiedzialny m.in. za inicjatywy skierowane do firm technologicznych.

Microsoft wspiera członków Startberry w globalnym rozwoju ich biznesu. Celem działań firmy i ciągłej pracy ze spółkami biorącymi udział w procesie akceleracji jest ich gotowość do wejścia na rynek globalny i otwarcie się na międzynarodowe grono klientów.

Z kolei Senfino podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z wdrażaniem technologii sztucznej inteligencji oraz tworzeniem rozwiązań wykorzystujących rzeczywistość mieszaną (mixed reality) w dostarczaniu nowych rozwiązań, nie tylko dla rozrywki.

– Model biznesowy i gotowe rozwiązanie to jedno. Nierzadko o sukcesie projektu może przesądzić możliwość zaprezentowania go odpowiednim osobom w konkretnym miejscu. Dotarcie biznesu poza granice kraju, w którym działa, otwiera go nie tylko na możliwość sprawdzenia w nowym wymagającym środowisku. To szansa na natychmiastowe wyskalowanie biznesu i pokazanie na arenie międzynarodowej, że Polacy tworzą technologię na światowym poziomie – mówi Wojciech Życzyński, Członek Zarządu w polskim oddziale Microsoft odpowiedzialny za inicjatywę Startberry.

Mixed Reality Lab – laboratorium trendów i poligon dla technologii

Ogłoszeniu tegorocznej edycji Startberry towarzyszy premiera Mixed Reality Lab – naszpikowanego technologią VR (wirtualnej rzeczywistości) i AR (rozszerzonej rzeczywistości) laboratorium, w którym firmy tworzące swoje projekty z wykorzystaniem technologii mixed reality będą mogły testować swoje rozwiązania.

– Rzeczywistość mieszana to pojęcie znane od ponad 20 lat, początkowo kojarzone głównie z przemysłem rozrywkowym i grami VR. Dzisiaj przechodzi w fazę nowych rozwiązań, które adresuje technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) wykorzystywana coraz częściej w biznesie. Microsoft adresuje oba rodzaje rzeczywistości poprzez wspólne podejście do Windows Mixed Reality – rzeczywistości mieszanej – mówi Anna Wesołowska, kierująca grupą produktów Surface Commercial i HoloLens w polskim oddziale Microsoft.

Urządzenia dające możliwość korzystania z rzeczywistości mieszanej to często produkty drogie, co stanowi istotne ograniczenie dla wielu start-upów chcących włączyć się w nurt tej rewolucji technologicznej. Młode firmy naturalnie potrzebują przetestować swój koncept zanim podejmą decyzję o zakupie i dalszych etapach projektu, często również szukają porady eksperckiej. Dzięki Mixed Reality Lab, partnerzy technologiczni Microsoft oraz inne firmy zainteresowane wykorzystaniem cyfrowej rzeczywistości w swoich działaniach będą miały ułatwiony dostęp do najlepszych praktyk i wiodących na rynku urządzeń firm Microsoft, Acer, Dell oraz HP.