STARTER szuka startupów z Pomorza, które chcą pozyskać partnerów w Izraelu

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wkrótce ruszy z cyklem seminariów dedykowanych firmom technologicznym i startupom, które chcą dowiedzieć się więcej o eksporcie. Wyśle uczestników do Izraela.

fot. unsplash.com

Cztery tygodnie

Podczas czterech dwudniowych zjazdów eksperci ze STARTERA opowiedzą o budowaniu strategii eksportowej, aspektach prawnych i finansowych. Przedstawią zasady podatkowe i wypowiedzą się na temat marketingu i promocji. Uczestnicy seminariów spotkają się także z firmami na podobnym etapie rozwoju. Tyle teorii, bo STARTER stawia na praktykę.

W związku z powyższym w ramach Pomorskiego Brokera Eksportowego, startupy z Pomorza wyruszą z misją gospodarczą do Izraela. Uczestnicy odwiedzą tamtejszy ośrodek innowacji Haifa Ekonomic Corporation oraz będą mieli okazję do nawiązania kontaktów z izraelskimi przedsiębiorstwami, mentorami i przedstawicielami funduszy kapitałowych. Ponadto poznają ekspertów z sektorów nowych technologii. 

Wyjazd do Izraela 

– Nie przypadkowo w tym roku z misją gospodarczą wyruszamy właśnie do Izraela. Stosunki gospodarcze Polski i Izraela od kilku lat przeżywają rozkwit. W ubiegłym roku polskie firmy wypuściły na rynek partnera towary o wartości ponad 600 mln dolarów. Izrael posiada najwyższy na świecie współczynnik naukowców, inżynierów i techników – mówi Agnieszka Balcewicz, koordynatorka projektu Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. 

Dodaje, że to właśnie w Izraelu, zaraz po Dolinie Krzemowej, znajduje się najwięcej startupów, a swoją siedzibę ma ponad 70 funduszy Venture Capital. A to tylko kilka powodów dla których wkrótce Izrael będzie czołowym partnerem handlowym. W misji weźmie udział 8 firm, które zostaną wyłonioną w procesie rekrutacji. Wyjazd rozpocznie się 3 września i potrwa do 7 września 2018 roku.

Nabór 

Do projektu mogą zgłaszać się startupy z województwa pomorskiego. Mają na to czas do 14 sierpnia. Więcej szczegółów na temat programu i zasad kwalifikacji znajdziecie na tej stronie. – To pierwszy i do tej pory jedyny tego typu projekt w Polsce. Kierowany jest on zarówno do firm, które jeszcze nie podejmowały działań eksportowych, a mają taki potencjał, jak również do tych, które mają już pewne doświadczenie na rynku zagranicznym – mówi Tomasz Szymczak, prezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości.

Według Joanny Dudzińskiej, uczestniczki ubiegłej edycji USA&China Gate, udział w programie pozwolił jej dowiedzieć się między innymi o tym, jak dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców oraz jak dostosować strategię do kraju, w których chce się, aby dany produkt był rozpoznawalny.