Startup Ever Loved wypowiada wojnę zakładom pogrzebowym. Sprzedaje trumny przez internet

startup ever loved wypowiada wojne zakladom pogrzebowym sprzedaje trumny przez internet
Udostępnij:
Jak podaje newsdio.com pięćdziesiąt procent rodzin boi się, że nie będzie w stanie pokryć kosztów pogrzebu. Ostatecznie płacą za dużo, bo nikt nie chce porównywać cen, gdy borykają się z utratą bliskiego. To dlatego Alison Johnston zbudował darmowe narzędzie do finansowania pogrzebu. Zajmuje się jedną z najdroższych części pożegnania: pogrzebem. Dziś Ever Loved uruchamia swój internetowy rynek trumien, urn i nagrobków.

W porównaniu do tradycyjnych zakładów pogrzebowych Ever Loved może zaoferować lepsze ceny, jednocześnie zarabiając marżę w wysokości 10 proc. Trumny oferowane przez startup kosztują o 50 proc. mniej niż średnio sprzedawane w domach pogrzebowych, jak podaje Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Pogrzebowych.

– Większość ludzi nie myśli lub nie chce planować pogrzebów z wyprzedzeniem, co oznacza, że gdy ktoś umiera, rodzina często pozostaje z problemem sama. Pośpiech w podejmowaniu decyzji łączy się ze skrajnym bólem. Dodatkowo większość domów pogrzebowych nie publikuje swoich cen w Internecie, rodziny więc mogą wydać o wiele więcej niż potrzebują – mówi w rozmowie z newsdio.com Johnston.

Johnston zaangażował się w Ever Loved pod koniec 2017 roku, po tym jak u jednego z członków rodziny zdiagnozowano śmiertelnego raka. Odkrył wtedy, że narzędzia do tworzenia stron internetowych dla konsumentów i e-commerce, przy których pracował wcześniej, nie były dostępne w branży pogrzebowej. Postanowił więc sam je stworzyć. Początkowe fundusze zebrał z kapitału społecznego i z Y Combinator.

Pierwszym produktem było narzędzie do finansowania pogrzebu, które pozwoliło rodzinom prosić bliskich zmarłego o pomoc w pokryciu kosztów. Darczyńcy mogli zostawić napiwek dla Ever Loved, ale w przeciwnym razie nie pobierali nic więcej niż opłaty za obsługę karty kredytowej. Narzędzie zostało połączone ze stroną internetową pamięci, z której rodziny mogły korzystać w celu rozdawania zaproszeń i zbierania wspomnień. Teraz Ever Loved pomaga ludziom planować tysiące pogrzebów miesięcznie.

Funeralne startupy

Co jakiś czas media obiega informacja o kolejnym odważnym pomyśle związanym z branżą funeralną. Kilka lat temu przygotowaliśmy nawet zestawienie najbardziej zaskakujących pomysłów w tym obszarze. Pisaliśmy wtedy między innymi o firmie Mesoloft, która wysyłała szczątki zmarłych w kosmos, projekcie Moissanite, który umożliwiał przerobienie szczątków zmarłego w diament, firmie Eternal Reefs, która umieszczała szczątki na dnie oceanów, czy szwedzkiej firmie Fenix Begravning, która tworzyła cyfrową tożsamość zmarłego.

Niektóre z tego typu pomysłów mogą być ciekawe, inne ewidentnie są chwilową ciekawostką, która jednych interesuje, drugich gorszy. Jedno jest pewne, temat śmierci jest trudnym tematem, jednak to co oferuje startup Ever Loved wydaje się być bardzo rozsądną propozycją.