Startup Ever Loved wypowiada wojnę zakładom pogrzebowym. Sprzedaje trumny przez internet

Dodane: 14.02.2020

Marta Wujek

Udostępnij:

Jak podaje newsdio.com pięćdziesiąt procent rodzin boi się, że nie będzie w stanie pokryć kosztów pogrzebu. Ostatecznie płacą za dużo, bo nikt nie chce porównywać cen, gdy borykają się z utratą bliskiego. To dlatego Alison Johnston zbudował darmowe narzędzie do finansowania pogrzebu. Zajmuje się jedną z najdroższych części pożegnania: pogrzebem. Dziś Ever Loved uruchamia swój internetowy rynek trumien, urn i nagrobków.
W porównaniu do tradycyjnych zakładów pogrzebowych Ever Loved może zaoferować lepsze ceny, jednocześnie zarabiając marżę w wysokości 10 proc. Trumny oferowane przez startup kosztują o 50 proc. mniej niż średnio sprzedawane w domach pogrzebowych, jak podaje Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Pogrzebowych.

– Większość ludzi nie myśli lub nie chce planować pogrzebów z wyprzedzeniem, co oznacza, że gdy ktoś umiera, rodzina często pozostaje z problemem sama. Pośpiech w podejmowaniu decyzji łączy się ze skrajnym bólem. Dodatkowo większość domów pogrzebowych nie publikuje swoich cen w Internecie, rodziny więc mogą wydać o wiele więcej niż potrzebują – mówi w rozmowie z newsdio.com Johnston.

Johnston zaangażował się w Ever Loved pod koniec 2017 roku, po tym jak u jednego z członków rodziny zdiagnozowano śmiertelnego raka. Odkrył wtedy, że narzędzia do tworzenia stron internetowych dla konsumentów i e-commerce, przy których pracował wcześniej, nie były dostępne w branży pogrzebowej. Postanowił więc sam je stworzyć. Początkowe fundusze zebrał z kapitału społecznego i z Y Combinator.

Pierwszym produktem było narzędzie do finansowania pogrzebu, które pozwoliło rodzinom prosić bliskich zmarłego o pomoc w pokryciu kosztów. Darczyńcy mogli zostawić napiwek dla Ever Loved, ale w przeciwnym razie nie pobierali nic więcej niż opłaty za obsługę karty kredytowej. Narzędzie zostało połączone ze stroną internetową pamięci, z której rodziny mogły korzystać w celu rozdawania zaproszeń i zbierania wspomnień. Teraz Ever Loved pomaga ludziom planować tysiące pogrzebów miesięcznie.

Funeralne startupy

Co jakiś czas media obiega informacja o kolejnym odważnym pomyśle związanym z branżą funeralną. Kilka lat temu przygotowaliśmy nawet zestawienie najbardziej zaskakujących pomysłów w tym obszarze. Pisaliśmy wtedy między innymi o firmie Mesoloft, która wysyłała szczątki zmarłych w kosmos, projekcie Moissanite, który umożliwiał przerobienie szczątków zmarłego w diament, firmie Eternal Reefs, która umieszczała szczątki na dnie oceanów, czy szwedzkiej firmie Fenix Begravning, która tworzyła cyfrową tożsamość zmarłego.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem