Startup Futureo nabył prawo do giełdowej marki Groclin i produkuje rowery elektryczne

startup futureo nabyl prawo do gieldowej marki groclin i produkuje rowery elektryczne
Udostępnij:
Czy można budować startup pod marką, która istnieje na rynku już od wielu lat i jest powszechnie rozpoznawalna? Można, jeśli tylko nada się jej zupełnie nowy wymiar. Tak właśnie jest w przypadku rowerów Groclin, które, z pomysłu poznańskiej firmy Futureo, powstały pod szyldem marki znanej inwestorom giełdowym z produkcji poszyć do foteli dla przemysłu motoryzacyjnego.

Futureo od trzech lat zajmuje się prowadzeniem portalu Multibike i organizacją akcji społecznej „Lepiej w kasku”. Rowerowa pasja ciągle pcha ich jednak do dalszych działań. Teraz firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność o produkcję rowerów elektrycznych.

– Rowery elektryczne stają się coraz bardziej popularne, ale ciągle kojarzone są ze starszymi osobami. Tymczasem trend ruchu i zdrowego stylu życia przybiera na sile, więc nie chcemy, żeby aktualny brak kondycji był dla kogoś ograniczeniem. Na rowerze elektrycznym bez problemu można dojeżdżać do pracy, nawet bez przygotowania pokonując dystans kilkudziesięciu kilometrów, wybrać się na wycieczkę rowerową, choć od lat rzadko ruszaliśmy się z kanapy czy z łatwością przewieźć fotelik dziecięcy lub pociągnąć przyczepkę, choć w normalnych warunkach takie dodatkowe obciążenie byłoby dla nas trudne do zniesienia – przekonuje Michał Seidel, CEO Futureo odpowiedzialny za rozpoczęcie produkcji rowerów elektrycznych pod szyldem Groclinu.

Dotychczasowa niszowość rowerów elektrycznych w dużej mierze wynika też z ich ceny. Rowery Groclin mają wpasować się w lukę rynkową, w której brakuje e-rowerów dostępnych także dla mniej zasobnego portfela.

Produkcja rowerów Groclin i sprzedaż już trwa, a pierwsze egzemplarze pojadą do klientów już w kwietniu. Z ofertą e-rowerów można zapoznać się w pierwszym showroomie rowerowym w Polsce, znajdującym się w galerii Poznania oraz na egroclin.com.