Startup Jarosława Kuźniara chce zebrać ponad 2 mln zł w kampanii crowdfundingowej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Startup Jarosława Kuźniara chce zebrać ponad 2 mln zł w kampanii crowdfundingowej

Udostępnij:

Funwisher to cyfrowa platforma oferująca personalizowane życzenia wideo od znanych postaci i bohaterów ze świata animacji. Pozyskane na Crowdway pieniądze chce przeznaczyć na zakup licencji i produkcję personalizowanych filmów z udziałem 7 uwielbianych przez dzieci postaci, m.in. Smerfów, Barbie czy Strażaka Sama, rozwój e-commerce oraz komercjalizację projektu za granicą.

Jarosław Kuźniar, CEO Funwisher, poinformował w komunikacie prasowym, że dzięki środkom z crowdfundingu startup będzie mógł zrealizować strategię na lata 2022-2023. Zakup nowych licencji umożliwi produkcję oraz komercjalizację nowych filmów z życzeniami urodzinowymi i świątecznymi, po polsku i angielsku. Spółka zamierza również przygotowywać się do globalnej ekspansji. Planowane zapisy na akcje Funwisher rozpoczną się 16.12 o godz. 9:00.

 

Cele emisji Funwisher

Startup planuje pozyskać 2 100 000 zł, z czego 900 000 zł chce przeznaczyć na zakup nowych licencji i produkcję filmów urodzinowych oraz świątecznych. 200 000 zł mają kosztować prace nad ulepszeniem silnika platformy i dostosowaniem jej do potrzeb zagranicznych odbiorców. 1 mln zł spółka zamierza przeznaczyć na komercjalizację nowej oferty, co związane jest z działaniami budującymi rozpoznawalność marki i zasięg, pozyskiwaniem nowych klientów (lead generation) oraz rozwojem partnerstw i sieci sprzedaży B2B.

 

Prognozy wzrostu

W 2022 r. Funwisher planuje osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 2,9 mln zł i wyprodukować około 30 000 filmów dla 20 000-25 000 klientów. Rok później przychody mają wynieść już ponad 4,3 mln zł, spółka szacuje też wypracowanie zysku na poziomie ok. 654 000 zł. Około 48 000 filmów ma trafić do ok. 30 000-40 000 zamawiających. Prognozy na lata 2022-2023 wynikają z poszerzenia oferty personalizowanych filmów dla dzieci oraz wejścia na rynek brytyjski.

Co nowego?

W listopadzie Funwisher wynegocjował licencję na prawa do tworzenia personalizowanych filmów z udziałem bohaterów popularnej animacji Miraculous: Biedronka i Czarny Kot. Środki pozyskane z crowdfundingu posłużą na produkcję filmów urodzinowych, których premiera zaplanowana jest na  pierwszy kwartał 2022 r. W trzecim kwartale 2022 r. zespół Funwisher chce przygotować filmy świąteczne z Biedronką.

Spółka planuje również zakup kolejnych licencji i przygotowanie na ich podstawie filmów urodzinowych i świątecznych. W Q1 2022 do portfolio postaci mają dołączyć Tomek i przyjaciele, Strażak Sam i Barbie. W kolejnych miesiącach, życzenia na platformie Funwisher po polsku i angielsku mają składać Smerfy, Trefliki oraz króliczek Bing. Plan na lata 2024-2026 zakłada dołączenie kolejnych bohaterów, m.in. postaci z bajek Psi Patrol czy My Little Pony.

Rozwój e-commerce

Nowa platforma ma zapewnić skalowalną obsługę klientów w wielu językach i umożliwić transakcje w różnych walutach. Ponadto konieczna będzie optymalizacja prędkości ładowania strony oraz wprowadzenie narzędzi analitycznych do działań marketingowych związanych z komercjalizacją projektu. Integracja z systemem renderingu personalizowanych filmów ma zapewnić szybsze i tańsze wprowadzanie kolejnych konfiguratorów filmów na rynek.

– Docelowo platforma funwisher.com ma stać się marketplace dla personalizowanych prezentów wideo i nie tylko. Chcemy dawać możliwość zakupu możliwie największej liczby życzeń, na każdą najważniejszą dla klientów okazję -– powiedział Grzegorz Miśta, COO Funwisher.

Jak przebiega komercjalizacja?

Obecnie na platformie Funwisher, oprócz życzeń od polskich gwiazd, można zamówić personalizowane życzenia na urodziny czy święta od Pszczółki Mai i Baranka Shauna. Funwisher oferuje już pierwsze produkty dostępne poza Polską dzięki partnerstwu ze studiem Aardman Animations. Docelowo wszystkie filmy mają posiadać wersje językowe.

Spółka pojawić się w przyszłości także na rynku amerykańskim. Funwisher zamierza również  testować nietypowe kanały sprzedaży, w tym sprzedaż naziemną. Planuje wsparcie marketingowe dla programów poleceń oraz kampanie viralowe.

Według szacunków Funwisher segment personalizowanych filmów wideo dla dzieci jest obecnie wart ok. 2 mld dolarów.

Jak powstał Funwisher?

Funwisher rozpoczął działalność w 2018 r. Na początku łączył gwiazdy (Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil czy Borys Szyc) z ich fanami. Pierwszym TOP bohaterem był jednak Robert Lewandowski, który należy też do grona udziałowców spółki. Gwiazdy Funwishera zebrały łącznie ponad 150 000 zł na rzecz największych fundacji: WOŚP, PAH, Szlachetnej Paczki oraz fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Na cel charytatywny przekazywana jest część kwoty z każdego zakupionego filmu, a o wsparciu konkretnej organizacji decydują sami klienci.

Personalizowane życzenia od gwiazd i ulubionych animowanych bohaterów można kupić za pośrednictwem platformy internetowej Funwisher, a także w innych serwisach internetowych. Spółka współpracuje m.in. z Allegro i Ceneo, sklepami z prezentami czy sklepami oferującymi bilety. Wraz z rozwojem oferty produktowej planuje uruchomienie współpracy ze sklepami zabawkowymi i księgarniami zarówno w sprzedaży cyfrowej, jak i stacjonarnie w dużych sieciach handlowych.

 

Przeczytaj również: Nie jestem biznesmenem. Jestem przedsiębiorcą, który próbuje i rozwija swoje pomysły – Jarosław Kuźniar

Opracowanie: KK