Startup Nanosci zgarnął główną nagrodę w tegorocznej edycji AdMaCom Scale

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Startup Nanosci zgarnął główną nagrodę w tegorocznej edycji AdMaCom Scale

Udostępnij:

Polska firma Nanosci, rozwijająca technologię oczyszczania powietrza, wygrała główną nagrodę w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu Advanced Materials Competition (AdMaCom) Scale 2023 w Berlinie.

AdMaCom Scale to specjalna inicjatywa akceleracyjna, dedykowana rozwojowi startupów z głęboką technologią (deep tech) w dziedzinie nauki o materiałach. Intensywny, czterotygodniowy program edycji AdMaCom jest dedykowany startupom, które już posiadają gotowy do komercjalizacji produkt. Sesje warsztatów i spotkań mentoringowych 1-on-1 skupiają się na dostarczaniu firmom niezbędnych umiejętności do skutecznego skalowania ich technologii, zwłaszcza na rynki międzynarodowe.

Działalność startupu

Nanosci powstało w trakcie lockdownu w 2020 r., kiedy zespół founderów pod przewodnictwem prof. Adriany Zaleskiej-Medynskiej (Uniwersytet Gdański, Forbes “50 over 50”) postanowił wykorzystać badaną od ponad 20 lat technologię do ratowania zdrowia ludzkiego. Fotokataliza to proces, który umożliwia oczyszczanie powietrza bez użycia filtrów, w efektywny energetycznie sposób. Rozwiązania Nanosci w bezpieczny dla ludzi sposób eliminują jednocześnie wirusy, bakterie, grzyby, a także gazowe składniki smogu, brzydkie zapachy oraz inne toksyny.

Początkowo, zespół skupił się na dostarczaniu swojej technologii do użycia w miejscach, w których czyste powietrze chroniło zdrowie, a nawet życie ludzi (szpitale, budynki biurowe, przedszkola, etc). Obecnie, Nanosci rozwija również zastosowanie fotokatatalizy do przedłużania terminów spożycia żywności (owoców, warzyw) i kwiatów. Startup zajmuje się także ograniczaniem marnotrawstwa poprzez montaż swoich rozwiązań w chłodniach oraz innych miejscach magazynowania i transportu jedzenia. Firma dostarcza technologię, na bazie której jej klienci (m.in. z branży HVAC, oświetleniowej) dodają do swoich grup produktowych komponent oczyszczający.

Wyróżnienie w konkursie

Dyrektor Zarządzający INAM, Oliver Hasse, podzielił się swoim entuzjazmem z sukcesu programu.

– Po niezwykłym sukcesie pierwszej edycji AdMaCom Scale w zeszłym roku, większość uczestniczących startupów od tego czasu pozyskała finansowanie serii A. Finaliści tegorocznej edycji programu AdMaCom Scale ponownie dowodzą ważności i siły zaawansowanych materiałów w rozwiązaniach dla współczesnych wyzwań, czy to filtracja wody czy powietrza, czy umożliwianie zielonego” przetwarzania danych. Nasze firmy w fazie wzrostu mają potencjał zakłócenia istniejących technologii i stworzenia znaczącego wpływu – powiedział Oliver Hasse.

Adam Kądziela, założyciel i prezes zarządu Nanosci, nie krył dumy z osiągnięcia.

– Dostrzeżenie naszej wartości przez międzynarodowe jury, złożone z doświadczonych inwestorów, naukowców i bankierów, to bardzo nobilitujące wyróżnienie, tym bardziej ze względu na bardzo wysoki poziom konkurencji w konkursie. Ten sukces utwierdza nas w przekonaniu, że warto dbać o najszersze zastosowanie naszej technologii do rozwiązywania najważniejszych wyzwań dzisiejszego świata – powiedział Adam Kądziela.

– Od samego początku wiedzieliśmy, że Niemcy to właściwy kierunek rozwoju i komercjalizacji rozwiązań startupu, działającego w branży chemicznej. Cieszymy się, że dostaliśmy tak silną zachętę, by aktywniej rozwijać się u naszego zachodniego sąsiada – dodał Radek Miszczak, założyciel pełniący funkcję Dyrektora Operacyjnego (COO).

Więcej szczegółów

Organizatorem programów AdMaCom jest organizacja INAM (Innovation Network for Advanced Materials), zaś partnerami strategicznymi są Berlin Partner of Economics and Technology GmbH oraz Investitionsbank Berlin (IBB) – publiczne jednostki wspierające firmy technologiczne w skalowaniu swojej działalności na terenie Berlina i Brandenburgii. Zespół Nanosci w ramach zwycięstwa otrzymał również nagrodę pieniężną w wysokości 5000 euro.

Do ścisłego finału tegorocznej edycji konkursu została zakwalifikowana z całego świata łącznie dziesiątka startupów, specjalizujących się w różnych zaawansowanych materiałach i technologiach. Globalną reprezentację AdMaCom uzupełniły startupy: AC Biode (Luksemburg, baterie AC), Appsilon Enterprise (Diamenty “hodowane” w laboratorium), Divigas (Singapur, separacja wodoru), Elven (USA, materiały chroniące baterie przed ogniem), Frey Zein (Austria, ekologiczne funkcyjne tekstylia), Imprintec (Niemcy, testowanie materiału za pomocą AI) , Klar2o (Niemcy, filtracja mikroplastiku), Novac (Włochy, superkondensatory dla branży kosmicznej), Volexion (USA, grafen dla baterii).

Zobacz także

Współpraca ORLEN ze startupami doceniona w konkursie TechnoBiznes 2023 Gazety Bankowej w kategorii Gospodarka 4.0

PayEye laureatem konkursu Data Economy