PsiBufet to rodzinnie założona firma, która od 2016 r. tworzy nowy segment na rynku psiej karmy, dostarczając świeże, gotowane posiłki. Poprzez internetową platformę sprzedażową klienci mogą dostosować dietę pod indywidualne potrzeby swojego pupila. Oferowane karmy są zbilansowane i ugotowane ze świeżych i naturalnych składników oraz stworzone przez specjalistów w dziedzinie żywienia zwierząt domowych. Świeżo przygotowana karma jest indywidualnie porcjowana i w cyklach od 2 do 4 tygodni wysyłana do klientów. Firma działa na terenie całej Polski i jak podkreśla jej założyciel ma przed sobą bardzo dobre perspektywy rozwoju.
– Polska to drugi pod względem liczby psów kraj w Unii Europejskiej. Jest ich u nas ponad 7,5 mln. Zauważamy, że ten rynek bardzo szybko się zmienia. Podobnie jak większość z nas zaczyna przykładać większą uwagę do jakości jedzenia, które spożywa, tak coraz większa liczba właścicieli psów chce im dostarczać żywność dopasowaną do ich potrzeb. Dzięki nam mogą to robić bez wychodzenia z domu – mówi Piotr Wawrysiuk, właściciel firmy PsiBufet. Podkreśla też, że dużym atutem startupu jest intuicyjna platforma zamówień oraz atrakcyjna oferta. – Już od maja wszystko co będzie trzeba zrobić, to wejść na naszą stronę i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących pupila, a my stworzymy idealnie dopasowaną dla niego dietę. Dzienna cena żywienia dla najmniejszych ras rozpoczyna się już od 6,90 zł za dzień.
Rynek karm dla psów dynamicznie rośnie – prognozuje się, że w latach 2019-2023 będzie rocznie rósł o 4,2 proc. Nie może zatem dziwić, że inwestorzy, zauważając wysoki potencjał branży, zdecydowali się na wsparcie firmy. PsiBufet zebrał właśnie ponad 1,6 mln zł w stadium pre-seed. Jednym z kluczowych inwestorów jest globalny lider w kategorii świeżej karmy dla psów, firma Butternut Box. Wśród wspierających PsiBufet znaleźli się także Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu związani m.in z firmami: PackHelp, Tesla, Google, Groupon, Stamford Alumni, Performance Media. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie nowego zakładu produkcyjnego pozwalającego na przygotowanie posiłków dla ponad 15 tys. czworonogów.
– Zdobycie tak ważnych i dużych inwestorów to nie tylko pozyskanie kapitału. W przypadku Butternut Box nieoceniony będzie również dostęp do wiedzy merytorycznej. Doświadczenia rynkowe naszych inwestorów z Wielkiej Brytanii pomoże nam nie tylko zwiększyć możliwości produkcyjne, ale także będzie bardzo pomocne w ulepszeniu usługi i dotarciu do nowych klientów – dodaje Piotr Wawrysiuk.
Firma PsiBufet planuje uruchomienie pełnej wersji serwisu na początek maja 2020 r., kiedy nastąpi otwarcie nowego zakładu produkcyjnego. Obecnie w swoim menu firma oferuje zbilansowane dania, spełniające normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), niezawierające konserwantów, sztucznych utrwalaczy i zboża. Dodatkowo, karmy są monobiałkowe i zawierają 55 proc. mięsa. Resztę stanowią warzywa, owoce, oleje, zioła i suplementy witaminowo-mineralne. Co ważne, ofertę cechuje bardzo przyjazny system subskrypcji. Jest to wyrażenie zgody na prowadzenie cyklicznych dostaw w celu zapewnienia ciągłości żywienia. PsiBufet daje swobodę wyboru w zakresie płatności. Klienci mogą podpiąć kartę, dokonywać przedpłat na konto lub płacić przy odbiorze. Całość sprawdza się idealnie dzięki intuicyjnej platformie sprzedażowej z wygodnym panelem klienta.