Książka wydana zostanie w modelu self-publishingu i dostępna jest do zakupu tylko na oficjalnej stronie.
Jeden z bohaterów książki przez wiele lat nie potrafił sprzedać swojego produktu, a na dodatek oddał inwestorowi prawie połowę udziałów w spółce. Inny niedługo po starcie biznesu przeprowadził nieudaną próbę międzykontynentalnej ekspansji, a następnie pożarł się ze wspólnikami. Jeszcze inny skonfliktował się – i to na odległość – z konkurentem, z którym zamierzał przeprowadzić najważniejszą transakcję w życiu. Byli też tacy, którzy budowanie biznesu okupili problemami zdrowotnymi lub rodzinnymi, wypaleniem zawodowym i lękiem – że nie znajdą klientów, nie przekonają do siebie inwestorów, nie zdołają zbudować działającego produktu, a nawet nie będą w stanie ukonstytuować swojej organizacji.
A jednak każdemu z nich udało się stworzyć globalny biznes.
Wbrew pozorom „Startupowcy. Jak polskie startupy podbijają świat” to nie jest opowieść o sukcesach polskich przedsiębiorców technologicznych, kroczących od jednej wielomilionowej rundy finansowania do kolejnej, od jednego modelu Lamborghini do następnego. To książka o pokonywaniu trudności. O rozwiązywaniu coraz bardziej złożonych zagadek. O wytrwałości. O sile pracy zespołowej. O kosztach uprawiania sportu ekstremalnego, jakim bez wątpienia jest tworzenie międzynarodowych firm technologicznych. A także o satysfakcji, jaką najbystrzejsi, najambitniejsi i mający najwięcej szczęścia przedsiębiorcy mogą uzyskać z tej gry.
„Startupowcy” składają się z 12 rozdziałów o czołowych polskich firmach technologicznych, a także z kilkunastu tekstów poświęconych polskiemu rynkowi startupowemu. Książka powstała na bazie ponad 200 rozmów, jakie Krzysztof Domaradzki (dziennikarz „Forbesa”) i Artur Kurasiński (przedsiębiorca i inwestor), przeprowadzili z uczestnikami naszego ekosystemu innowacji. Publikacja liczy 418 stron.
Z książki dowiecie się:
- jak powstały i rozwinęły się najlepsze polskie start-upy
- kim są najlepsi polscy przedsiębiorcy technologiczni
- jak się podbija zagraniczne rynki
- jak się buduje i sprzedaje produkty technologiczne
- jaka jest prawdziwa cena globalnego startupowania
- jak na przestrzeni lat zmieniał się polski ekosystem startupowy
Książka dostępna jest wyłącznie na stronie startupowcy.com.pl.
O autorach
Krzysztof Domaradzki
Dziennikarz i pisarz. Od 2013 roku związany z magazynem „Forbes”, w którym opowiada historie przedsiębiorców technologicznych. Twórca polskiej edycji listy „30 under 30”. Autor kryminałów i thrillerów („Detoks”, „Trans”, „Reset”, „Sprzedawca”, „Przełęcz” i „Konfident”), a także książek biznesowych („Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu”, „Patent na e-commerce”).
Artur Kurasiński
Przedsiębiorca, obserwator i krytyk zjawisk cyfrowych oraz nowych technologii. Twórca gier i komiksów edukacyjnych o nauce i technologii z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Autor jednego z poczytniejszych polskich blogów o nowych technologiach – kurasinski.com. Współtwórca Auli Polska, najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów, oraz nagród Aulery.