- Branża: gastronomia, lifestyle
- Finansowanie: własne
- Model biznesowy: reklama, usługi premium
Dziś prezentujemy Wam serwis DobrzeJem.pl, który wspiera układanie diet. O projekcie opowiada nam jego twórca – Arkadiusz Tuwalski.
Czym jest serwis DobrzeJem.pl?
Serwis DobrzeJem.pl to serwis wspierający układanie diet. Każdy ma darmowy dostęp do narzędzi, za pomocą których można ułożyć prawidłową dla siebie dietę, zgodną z aktualnymi zalecaniami. Użytkownik serwisu ma do dyspozycji szereg oryginalnych materiałów. W serwisie prezentowane są najnowsze doniesienia dotyczące żywienia, oryginalne artykuły na tematy żywieniowe. W serwisie użytkownik znajdzie również przykładowe diety, przepisy, videoporadnik, ciekawostki. Po zalogowaniu ma dostęp do swojego konta i narzędzi służących układaniu diet.
Jaki problem rozwiązujecie?
Serwis DobrzeJem.pl posiada narzędzia i treści, dzięki którym użytkownik może nieodpłatnie ułożyć prawidłową dla siebie dietę. Posiadam licencję na wykorzystywanie danych Instytutu Żywności i Żywienia. Aplikacja jest jedynym w swoim rodzaju ogólnodostępnym narzędziem o takim zaawansowaniu. Program do układania diet może być być również wykorzystywany przez różne grupy osób, np. sportowców. W internecie pojawia się szereg nieprawdziwych treści na temat żywności i żywienia, piszą je osoby niekompetentne. Serwis DobrzeJem.pl jest takim miejscem, w którym użytkownik internetu może poczytać najbardziej wartościowe treści.
Jaka jest Wasza grupa docelowa?
Grupą docelową są ambitne osoby, które szukają wiedzy na temat żywności i żywienia w internecie. Kryterium wieku przy określaniu grupy docelowej stoi na drugim miejscu i są to przede wszystkim kobiety, chcące stosować diety redukujące masę ciała.
Jaki jest model biznesowy?
Wszystkie treści i narzędzia w serwisie są za darmo. Model biznesowy można określić jako reklamowo-usługowy. Poprzez oryginalne treści i narzędzia chciałbym wygenerować ruch w serwisie.
Jedyną płatną usługą serwisu jest „Analiza diety”, są to wnioski stylu żywienia. Klient dostaje zestawienie, jak dotychczasowy sposób odżywania wpływa na jego zdrowie.
Kto stoi za projektem?
Projekt to praca wielu osób, prace programistyczne zleciłem zewnętrznej firmie. Pomysłodawcą, twórcą merytorycznym, koordynatorem projektu oraz osobą finansująca projekt jest Arkadiusz Tuwalski. Tworzę treści serwisu, zaprojektowałem to, w jaki sposób mają działać aplikacje dostępne w serwisie. Jestem absolwentem Technologii Żywności i Żywienia Człowieka na wydziałach Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji oraz Nauk o Żywności w SGGW w Warszawie. Studia zakończyłem w 2010 roku. Nauką o żywności i żywieniu zajmuję się od 2000 roku. W 2003 i 2004 r. uzyskałem tytuł laureata Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Żywieniu. Moimi zainteresowaniami są chemia żywności, biologia ewolucyjna, żywienie w sporcie i w zespole metabolicznym.
Jaka jest Wasza konkurencja? Jaką macie nad nią przewagę?
Serwisów-substytutów jest bardzo dużo, ale stron rzetelnie podchodzących do tematu zaledwie kilka. Model biznesowy, jak i cała funkcjonalność serwisu wraz z treścią sprawia, że serwis jest unikalny w polskim internecie. Najbardziej podobnym serwisem, jeśli chodzi o układanie diet, jest dieteveo.pl – za użytkowanie trzeba płacić. Z programu PO IG 8.1 nie powstał tego typu serwis. Jeśli chodzi o zaawansowanie skryptu, w kontekście POIG 8.1 jedynie vivalavita.pl ma bardziej rozwinięty skrypt. Konkurencją jest przede wszystkim serwis vitala.pl, który zagarnął olbrzymią część usług o charakterze dietetycznym. Z tego powodu serwis DobrzeJem.pl ma zgoła inny charakter, mimo że serwisy te łączy taka sama tematyka.
Jaka jest obecna sytuacja Waszego projektu (finansowanie, statystyki)?
Serwis w obecnej formie istnieje od niedawna, w przeciągu ostatnich 30 dni zanotował 5000 odwiedzin. Projekt finansuję z prywatnych środków.
Jakie są plany na rozwój DobrzeJem.pl?
Chcę w serwisie utworzyć sklep z rzeczami godnymi polecenia, a które przydadzą się osobom z nadwagą i otyłością. Stworzę możliwość promowania i zamawiania dań w serwisie, ofertę wysunę do firm cateringu dietetycznego.
Szukasz obecnie inwestora/wspólnika?
Szukam osób, które przede wszystkim mogłyby mi pomóc w kwestiach promocji serwisu. Promocja obejmowałaby rynek polski, a głównym medium byłby internet.