Branża:

edukacja

marketing i reklama

social media

społeczność

grafika i design

turystyka

rozrywka

kultura i sztuka

Finansowanie:

inne

Model biznesowy:

reklama

pośrednictwo

ecolumna

Czym jest Wasz projekt?

Internetowa wyszukiwarka plakatów kulturalnych – darmowy serwis typu UGC (treści dodawane przez użytkownika). Organizatorzy imprez, graficy i zwykli użytkownicy dodają plik graficzny z aktualnym lub archiwalnym plakatem, dzięki czemu powstanie pierwsza, największa i jedyna kolekcja wszystkich plakatów świata.

Jaki problem rozwiązujecie?

Problem: Koszty promocji a efekty to dla organizatorów wydarzeń najtrudniejsza do pogodzenia zależność. Talent grafików jest niewykorzystany, a sztuka niezauważona. Brak jednego serwisu ze wszystkimi wydarzeniami na świecie i z plakatami do nich. Słupy ogłoszeniowe są nieefektywne pod względem marketingu i ekologii. Rozwiązanie: Serwis internetowy jako: narzędzie marketingowe B2B dla organizatorów imprez, platforma współpracy z autorami plakatów, globalna kolekcja sztuki plakatowej i jej wyszukiwarka. Kluby i graficy nawet z różnych kontynentów będą nawiązywać współpracę, reklamować się i swoje plakaty za darmo, natomiast mieszkańcy i turyści znajdą każdą imprezę w ciągu kilku sekund.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Organizatorzy imprez plakatowanych (200,000 podmiotów): kluby muzyczne, koncerty, festiwale, teatry, muzea, filharmonie, kluby sportowe, domy kultury, etc. – dotarcie do szerszej widowni. Graficy (50,000 osób) - zareklamowanie swoich prac, aukcje, networking z podmiotami. Mieszkańcy i turyści (15-75 lat) - znalezienie każdej imprezy; edukacja; zakup bluz, koszulek i fototapet z motywami graficznymi z plakatów; zakup biletów.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Usługa darmowa. Sprzedaż powierzchni reklamowej - optymalizacja rozmieszczenia (optAd360); sprzedaż bluz, koszulek, tapet; sprzedaż biletów na wydarzenia; aukcje; konkursy; reklamy natywne.

Kto stoi za projektem?

Zespół dwuosobowy z doświadczeniem z: marketingu, turystyki, kultury i sztuki, ekologii, design thinking, programowania (m.in. własny CMS), grafiki 3D oraz... pragmatyzmu.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Działające MVP.

Jakie są plany rozwoju?

Konkurencji bezpośredniej brak – ‘blue ocean’. Nie istnieje żaden serwis z kolekcją plakatów. Na rynku są aplikacje mobilne i serwisy internetowe oparte na listingu, ale żaden na plakatach. Etap I - zgromadzenie 100,000 plakatów. Następnie planowana globalna ofensywa marketingowa.