Czym jest Wasz projekt?
Beecar to pierwsza polska platforma umożliwiająca wynajęcie własnego auta, tzw. P2P car sharing. Prywatni właściciele mogą zarejestrować swoje auta i wypożyczać je użytkownikom platformy, a każda podróż objęta jest dodatkowym ubezpieczeniem assistance zapewnianym przez PZMOT (Vienna Insurance Group). W ostatnich latach powstało kilkadziesiąt firm zajmujących się car sharing, w 2011 uruchomionych zostało 8 platform w samej Francji. Trend skupia już ponad 2mln osób i do 2016 roku ma objąć swym zasięgiem dwa razy tyle nowych użytkowników w ponad 20 krajach świata.
Jaki problem rozwiązujecie?
Problemem jest nadpopulacja aut- obecnie na świecie jest około 800mln aut. Do roku 2030 będzie to już około 2-3 miliardów. Problemy środowiskowe można częściowo rozwiązać poprzez zastosowanie alternatywnych źródeł energii, ale 2 miliardy ekologicznych aut to wciąż – 2 miliardy aut. Dodatkowo, zauważyliśmy, że nasi znajomi często potrzebują auta, ale niekoniecznie chcieliby utrzymywać koszty stałe wynikające z własności. Z drugiej strony – zdecydowana większość właścicieli nie używa auta przez cały dzień, a armie kolejnych kierowców nieubłaganie zapychają parkingi i ulice polskich miast.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Nasza usługa skierowana jest do właścicieli i kierowców mieszkających w większych miastach, o średnich lub wysokich zarobkach, o tzw. wysokiej inteligencji finansowej, którzy potrzebują od czasu drugiego auta lub chcieliby zadbać o środowisko udostępniając swoje auto znajomym.
Kto stoi za projektem?
Beecar powstał jako inicjatywa Marcina Hagmajera i Michała Wendekera, do zespołu dołączyło ostatnio dwóch informatyków. Korzystamy też z zaplecza eksperckiego AIP Business Link oraz sieci zewnętrznych współpracowników.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Projekt jest na etapie programu pilotażowego, obecnie zbieramy zapisy chętnych właścicieli i kierowców i w najbliższych tygodniach ruszamy z testami usługi.
Jakie są plany rozwoju?
Naszą ambicją w Beecar jest dostarczenie nowoczesnej i atrakcyjnej cenowo alternatywy posiadania samochodu – na każdej ulicy w każdym polskim mieście. Dlatego po przeprowadzeniu programu pilotażowego i launchu usługi rozpoczynamy pierwszą rundę inwestycyjną i będziemy starać się pozyskać inwestora strategicznego.