Czym jest Wasz projekt?
Bezz.pl jest pierwszą polską aplikacją mobilną połączoną z portalem dla kobiet nieheteroseksualnych. Jest to miejsce integrujące środowisko lesbijek i kobiet biseksualnych, głównie nastawione na nawiązywanie kontaktów.
Jaki problem rozwiązujecie?
Według badań i szacunków w Polsce mieszka około 0,7 – 1 mln kobiet nieheteroseksualnych. Jest to duża grupa osób, które często mają problem ze znalezieniem kobiet o podobnej orientacji seksualnej (bycie LGBT to wciąż temat tabu) – zarówno jeżeli chodzi o randki, jak i wspólne spędzanie czasu, dzielenie się doświadczeniami i wsparcie. Polskie portale LGBT, które do tej pory funkcjonują na rynku, działają na zasadach, które były popularne w momencie ich powstania – około 20 lat temu – czyli korespondencji mailowej… Celem Bezz.pl jest zaoferowanie przyjaznej i łatwej w obsłudze aplikacji, która w perspektywie kilku lat będzie numerem jeden dla każdej lesbijki i kobiety biseksualnej w Polsce i na świecie.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Projekt kierowany jest głównie dla lesbijek i kobiet biseksualnych (czy same się tak szufladkują, czy nie – bo kobiety generalnie nie lubią etykiet). Według badań i statystyk około 0,7 – 1,0 miliona Polek miało kiedykolwiek w swoim życiu fascynacje i zachowania (oba elementy muszą wystąpić łącznie) z inną kobietą. W Europie ta liczba wynosi 18 milionów, na świecie 350 milionów.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Abonament na funkcjonalność premium. Co do zasady chcemy, żeby podstawowe funkcjonalności były zawsze dostępne za darmo. Natomiast docelowo abonament premium dawałby użytkowniczkom dostęp do dodatkowych możliwości integracji i komunikacji. Według analiz projektów społeczno-randkowych skierowanych do różnych nisz wynika, że skłonność do korzystania z abonamentów premium w społecznościach niszowych (=adresujących precyzyjnie potrzeby niszy, a nie ogółu) jest nawet dwu-trzy krotnie wyższa niż średnia dla całości rynku.
Kto stoi za projektem?
Bezz.pl jest projektem opartym na osobach, które wierzą, że w Polsce, Europie i na świecie jest wciąż miejsce na zmianę. Łączymy wieloletnie doświadczenie i znajomość rynku startupów, technologii i LGBT. Strategia i bieżąca działalność rozwijane są w Polsce. Zespół developerski na co dzień pracuje w Wietnamie.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Projekt powstał jako portal pod koniec 2014 roku. W maju 2016 wypuściłyśmy nową odsłonę portalu (połączoną z całkowitym rebrandingiem) oraz wersję beta aplikacji na androida, którą obecnie testujemy i rozwijamy. W lipcu na rynek trafi również wersja na iOS. Obecnie aktywnych jest ponad 10 tys. użytkowniczek, natomiast projekt po zmianach wprowadzonych w 2. kwartale tego roku zaczyna dynamicznie rosnąć i dzisiaj głównym celem będzie skupienie się na trakcji.
Jakie są plany rozwoju?
Budowanie bazy użytkowniczek i rozwój aplikacji. W kolejnych krokach wprowadzenie rozwiązania na kolejne rynki Europy i poza nią.