Czym jest Wasz projekt?
Nasz projekt jest portalem internetowym realizującym ideę projektowania społecznościowego, miejscem, gdzie z biznesem spotykają się graficy, artyści.
Jaki problem rozwiązujecie?
A. Na Polskim rynku istnieje wiele przedsiębiorstw, które odznaczają się wysoką jakością swoich usług – wkładają w to całe serce, czas i pieniądze. Jednocześnie borykają się z problemem dobrego wizerunku – wiedzą, że są dobrzy, ale nie mają możliwości prezentacji “na zewnątrz”: logotypy, prezentacje, wizytówki nie odzwierciedlają ich potencjału.
B. Od zawsze człowiekowi towarzyszyła potrzeba odnoszenia sukcesu. W sporcie, w biznesie, w życiu… Na rynku istnieje wiele społeczności artystów, którzy są chętni do pokazania swojej kreatywności – również poprzez konkursy.
Przedsiębiorca, kiedy tylko potrzebuje materiałów graficznych, określa budżet (nagrodę) i ogłasza konkurs graficzny, po czym dostaje propozycje od kilkudziesięciu grafików. Z tego firma wybiera najlepszą ofertę, której autor otrzymuje nagrodę.
Rozwiązujemy więc dwa problemy – po stronie przedsiębiorców jest to znalezienie i zatrudnienie odpowiedniej osoby do projektowania materiałów graficznych, które mają bezpośrednie przełożenie na wizerunek tej firmy. Natomiast po stronie grafików, dajemy możliwość rozwijania się i zarabiania w dziedzinie, którą kochają. Pozyskujemy dla nich firmy chętne do kooperacji.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Nasz projekt kierujemy do przedsiębiorców, osób aktywnych na rynku oraz do grafików – profesjonalistów, amatorów, pasjonatów.
Jaka jest Wasza konkurencja? Co jest Waszą przewagą nad nią?
Istnieją serwisy, które skupiają się na gromadzeniu różnego rodzaju konkursów, natomiast nie ma w Polsce serwisu, który posiada platformę do tworzenia konkursów w wyżej opisanej formie. Corton działa w wąskim obszarze, w którym chcemy się specjalizować.
Jaki jest Wasz model biznesowy?
Za naszą usługę przeprowadzenia i promowania konkursu pobieramy opłatę prowizyjną od przedsiębiorcy.
Kto stoi za projektem?
Za projektem stoi dwójka studentów warszawskich uczelni – Bartosz Gryszko i Lena Kostylewa. Wparcie prawne przy obsłudze konkursów dali nam Jarosław Ostrowski i Paweł Cioban z Kancelarii Nowakowski.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Corton powstał niecałe 2 tygodnie temu. Przez ten czas mieliśmy 4 300 wizyt, przy czym średni odwiedzający spędził na naszej stronie 7 min. 49 sek.
W przeciągu tych dwóch tygodni na naszym portalu pojawiły się 3 konkursy. Jeden z nich otrzymał już ponad 190 projektów, pozostałe dwa ok. 40 projektów każdy, co jest dla nas zachęcające.
W jaki sposób projekt jest finansowany?
W największej mierze projekt jest wynikiem naszych wcześniej nabytych umiejętności (stąd nie miał wielkiego wkładu finansowego na start). W chwili obecnej finansujemy projekt z własnych środków.
Jakie są plany rozwoju?
Stworzenie miejsca rozwoju dla projektantów i jednocześnie środka do tego, by mogli zarabiać na swojej pasji. Będziemy starali się pozyskiwać możliwie najciekawsze projekty.
Wyzwaniem, które przed nami stoi, jest też dotarcie do przedsiębiorców i drobna zmiana myślenia na temat projektowania. Nasze ruchy będziemy kierować tak, by projektowanie społecznościowe było symbolem nie tylko pozyskania materiałów, które są potrzebne, ale i skutecznej promocji firmy.