Czym jest Wasz projekt?
Cosmetic Scan to aplikacja mobilna dostępna na systemy Android i iOS, która pozwala w świadomym i szybszym doborze produktów kosmetycznych. Jest to spersonalizowany asystent zakupowy dedykowany zarówno osobom z alergiami skóry na tle użycia kosmetyków, jak i świadomym konsumentom ceniącym sobie komfort zakupów. Cosmetic Scan jest odpowiedzią na czasochłonny proces doboru kosmetyków. Dzięki aplikacji użytkownik w kilkanaście sekund znajdzie kosmetyk spełniający jego wymagania, zarówno ze względu na alergie i podrażnienia wywoływane przez kosmetyki jak i inne indywidualne preferencje.
Jaki problem rozwiązujecie?
Szacuje się, że przeciętna kobieta używa dziennie ok 12 produktów kosmetycznych, które zawierają w sobie 160 substancji chemicznych . Jednocześnie substancje zawarte w kosmetykach są coraz częściej powodem licznych alergii i podrażnień skóry. Do tej pory problem odpowiedniego i szybkiego doboru kosmetyku rozwiązywany był manualnie. Osoba chcąca unikać danej substancji w produkcie musiała go przeanalizować samodzielnie lub zasięgnąć porady ekspedientki. W efekcie dokładna analiza składu zabiera dużo czasu ponieważ nazwy składników są bardzo często skomplikowane i długie. Dodatkowo jeden błąd w doborze produktu, może kosztować kolejną reakcję alergiczną.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Nasz podukt skierowany jest przede wszystkim do osób z alergiami skóry oraz tych, którzy chcą świadomie dobierać produkty kosmetyczne. Szacuje się, że blisko 4 mln osób w Polsce (50 mln w UE) choć raz doświadczyła reakcji alergicznej lub podrażnienia na tle użycia produktów kosmetycznych. Z przeprowadzonych przez nas wywiadów bezpośrednich na grupie 20 osób dotkniętych tym zjawiskiem wynika, że 95% z nich na co dzień boryka się z problemem doboru odpowiednich kosmetyków. Dodatkowo szacuje się, że blisko 78% konsumentów z urządzeniami mobilnymi sprawdza produkty, które chce zakupić podczas wizyt w sklepie, po to aby świadomie wybrać produkt. Te zjawiska dają ogromną szansę na rozwój aplikacji Cosmetic Scan.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Aplikacja Cosmetic Scan dla użytkowników będzie bezpłatna. Nasz model biznesowy zakłada monetyzację na rynku B2B poprzez prowadzenie kampanii marketingowych, programy partnerskie oraz dedykowane raporty dla branży kosmetycznej.
Kto stoi za projektem?
Tomasz Tomczak (CEO Cosmetic Scan) Project Manager z prawie 4 letnim doświadczeniem. Entuzjasta nowych technologii, w szczególności tych, które rozwiązują istotne problemy ludzi. Wcześniej pracował m.in. w Software Mansion, firmie zajmującej się tworzeniem oprogramowania dla międzynarodowych startupów. Sam współtworzył startup Rodie, tworzącego walczącego robota zabawkę sterowanego aplikacją mobilną. Przez blisko 2 lata zarządzał również Inkubatorami AIP w Łodzi. Piotr Przewrocki (Anioł biznesu z Qbn Fund) Inwestor 16 spółek technologicznych. Przekonany o tym, że technologie tworzą ludzie dla ludzi. Szuka inwestycji o wysokim potencjale wzrostu, ale także dających korzyści społecznościom. W jego fundusz inwestycyjny zaangażowany jest jeden z co — founder’ów Electronic Arts, Jeff Burton.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Wersję Beta Cosmetic Scan jak dotąd pobrało blisko 5000 osób. Aplikacja cieszy się bardzo dobrymi recenzjami zarówno na sklepie Google Play (4,64) jak i AppStore (4,5). Z aplikacji korzysta obecnie blisko 1 500 aktywnych użytkowników (4 322 pobrań), którzy wspierają nas w rozwoju aplikacji. Użytkownicy dotychczas wykonali blisko 20 tys. skanowań produktów.
Jakie są plany rozwoju?
Aktualnie trwają prace nad dojrzałą wersją produktu. Na podstawie feedbacku zebranego od naszych użytkowników chcemy dopracować produkt zgodnie z ich oczekiwaniami. Planowana jest również ekspansja na rynek amerykański. Nasza aplikacja została doceniona przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju – jesteśmy w gronie zwycięzców programu GO_GLOBAL.PL. Niebawem Cosmetic Scan weźmie udział w akceleracji w Stanach Zjednoczonych.