Czym jest Wasz projekt?
DIGI System powstał z myślą o nowoczesnych punktach obsługi klienta, sklepach, supermarketach, stacjach, salonach samochodowych oraz wszystkich innych miejscach, w których mogą zostać zamontowane jakiekolwiek nośniki multimedialne. Głównym celem było stworzenie platformy wykorzystującej różnego rodzaju interfejsy do komunikacji z użytkownikiem po to, aby stworzyć unikalny „customer experience”, a dodatkowo dać możliwie jak największe sprzężenie zwrotne o reakcjach użytkowników zarządcy systemu. DIGI System służy zatem do stworzenia w pełni interaktywnej sieci nośników multimedialnych (ekrany, totemy dotykowe, interaktywne stoły, tablety), którą można swobodnie zarządzać. Co istotne dzięki specjalnie przygotowanej architekturze możemy zarządzać nie tyle multimediami co nawet aplikacjami. Dzięki temu np. gdy przed ekranem nikogo nie ma, możemy wyświetlić tradycyjny film reklamowy, a gdy system wykryje dziecko wyświetli interaktywną grę, z kolei gdy przed ekranem pojawi się kobieta wyświetli np. wirtualną przymierzalnię sterowaną za pomocą gestów.
Jaki problem rozwiązujecie?
W tej chwili prawie w każdym miejscu, czy to biurze obsługi klienta, czy w sklepie odzieżowym, czy też w supermarkecie mamy do czynienia z ekranami, tabletami oraz innymi nośnikami multimedialnymi. Nasza platforma nie tylko pozwala na harmonogramowanie wyświetlanych treści, ale również na ich personalizację np. względem osoby patrzącej na ekran czy witrynę jak również paragonu. Dlatego nasze rozwiązanie jest doskonałym narzędziem do cross-sellingu. Oprócz możliwości zarządzania wyświetlanym kontentem i zsynchronizowania go z kampaniami online (na portalach typu Facebook, oraz innych) administrator sieci sklepów dzięki algorytmom biometrycznym zyskuje wiedzę o tym co się dzieje np. w miejscu sprzedaży. Odpowiednio skonfigurowany system może działać w sposób automatyczny, daje jednak również możliwość szybkiej reakcji na wyświetlane treści. Podsumowując nasze rozwiązanie pomaga w skutecznym prowadzeniu kampanii promocyjnych w sposób podobny do mechanizmów znanych z Internetu.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Zakładając firmę Digital Technologies wiedzieliśmy, że nadal istnieje sporo branż, które czekają na „zdigitalizowanie” w różnych obszarach działalności. Również rozpoczynając prace projektowe nad architekturą DIGI Systemu staraliśmy się wyodrębnić jak najwięcej komponentów, które będziemy mogli w przyszłości wykorzystywać. Dzięki temu uniwersalnemu podejściu jesteśmy w stanie zaoferować nasze rozwiązania np. potentatowi branży armatury przemysłowej (Interaktywne stoisko) jak i potentatowi branży IT jakim jest firma Microsoft. Dlatego naszym klientem może być każda firma poszukująca interaktywnych rozwiązań mających zwiększyć sprzedaż lub np. wspomóc działania marketingowe.
Kto stoi za projektem?
Pierwsze koncepcje projektu DIGI Systemu powstały jeszcze na studiach, a dokładniej podczas jednych z dodatkowych zajęć na Politechnice Poznańskiej dotyczących zagadnień związanych z biometrią. Wtedy jednak udało się przygotować biznesplan, model biznesowy oraz prezentację dla potencjalnych inwestorów. Z tymi materiałami, mimo tego, że wszystko robiliśmy po raz pierwszy, udało się nam dostać do kilku konkursów dla młodych przedsiębiorców, a nawet do panelu finałowego. Równolegle pisaliśmy prace dyplomowe związane z technologiami biometrycznymi. Po zakończeniu studiów na Politechnice Adam Woźniak mógł w pełni zająć się rozwojem firmy. Wtedy też zaczął szukać możliwości finansowania całego projektu. Do zespołu dołączyła reszta współzałożycieli Bartosz Nowotny (Programista), Miłosz Kukla (Programista), Mikołaj Woźniak (Programista) oraz inni programiści. Od początku 2012 roku, kiedy to rozpoczęły się pierwsze prace nad projektem, do zakończenia prac programistycznych minęły 3 lata. Wtedy Ilona Gumińska stworzyła dział marketingu. Dzięki działaniom promocyjnym już w rok po zakończeniu prac nad oprogramowaniem udało nam się zrealizować wiele ciekawych projektów.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
W tej chwili fazę Seed mamy już za sobą. Pozyskaliśmy kilkunastu znaczących klientów. Udało nam się już również przekroczyć próg rentowności. Niestety bardziej szczegółowych liczb nie mogę podać ze względu na toczące się rozmowy z inwestorami.
Jakie są plany rozwoju?
Na pewno dalszy rozwój naszego oprogramowania DIGI System, bo jest to rozwiązanie na miarę naszych czasów. Chcielibyśmy je jednak je jeszcze bardziej przystosować pod konkretne branże aby umożliwić naszym klientom tworzenie interaktywnych sklepów, salonów samochodowych, banków czy stoisk targowych. Ponadto chcielibyśmy być dalej bardzo blisko najnowszych technologii i sprawiać, że będą coraz bardziej dostępne dla naszych klientów. A ich stosowane będzie przynosiło realne korzyści