Czym jest Wasz projekt?
Elastic Workplace to cyfrowe miejsce pracy na miarę XXI wieku. Tworzymy zestaw aplikacji, które przenoszą realizację zadań, współpracę i procesy biznesowe w firmie na zupełnie nowy poziom. Ma to szczególne znaczenie w przypadku dużych organizacji o rozproszonej strukturze geograficznej, gdzie współpraca często nadal odbywa się za pomocą tradycyjnych rozwiązań (np. telefonu lub poczty e-mail). Nasze rozwiązanie podzielone zostało na obszary związane z różnymi aspektami funkcjonowania firmy.
Jaki problem rozwiązujecie?
Pojęcie cyfrowego miejsca pracy w firmach w większości przypadków ogranicza się do intranetu i komunikacji przez e-mail, co nie pozwala na optymalne wykorzystanie potencjału zasobów osobowych firmy, wydłuża czas realizacji zadań skazując pracowników na wykonywanie długotrwałych i często powtarzalnych procesów. Dodatkowo w obszarze komunikacji wewnętrznej najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest firmowy intranet, który w 9 na 10 przypadków (badanie Nielsen Norman Group) jest zbudowany na platformie Microsoft SharePoint. Duża część z nich jest tworzonych na zamówienie, przez co wymaga skomplikowanego serwisu, architektury sprzętowej i wyszkolonych specjalistów do zarządzania zawartością. Wdrożenie może zająć od 6 do 18 miesięcy przy koszcie nawet miliona złotych, na co pozwolić sobie mogą tylko największe firmy. Nawet wtedy zmuszone są do outsourcowania usług zarządzania strukturą i zawartością intranetu do zewnętrznych agencji z wysokim poziomem wiedzy technologicznej. Nasz produkt jest rozwiązaniem horyzontalnym usprawniającym produktywność i komunikację w firmach. Z powodzeniem może być zastosowany we wszystkich firmach, które potrzebują nowoczesnego rozwiązania klasy Digital Workplace (lub wybranych komponentów np. intranet, procesy biznesowe, elektroniczne formularze). Nasze rozwiązania rozszerzają funkcjonalności dostępne w rozwiązaniach firmy Microsoft dodając szereg rozwiązań biznesowych w obszarze komunikacji, współpracy i procesów biznesowych.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Grupa docelowa składa się z dwóch rodzajów przedsiębiorstw: firmy do 1000 pracowników (głównie SMB) które korzystają z platformy Office 365 firmy Microsoft dla których oferujemy nasze produkty jako usługę w modelu SaaS oraz Przedsiębiorstwa (powyżej 1000 pracowników) które korzystają z platformy Office 365 lub posiadają środowisko lokalne oparte o technologię Microsoft SharePoint szukające solidnego i gotowego rozwiązania w zakresie komunikacji wewnętrznej, zarządzania wiedzą lub wspierającego produktywność i procesy biznesowe w firmie ale nie mają czasu ani zasobów na miesiące analizy i projektowania dedykowanego rozwiązania. Dodatkowo potencjalnymi klientami są firmy partnerskie, które mogą oferować nasz produkt swoim klientom
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Nasze produkty oferujemy w modelu SaaS (najlepszy model dla MŚP) przez sklep z aplikacjami Microsoft oraz bezpośrednio / przez partnerów z opłatą za miesięczną/roczną subskrypcję za użytkownika. Drugim modelem jest sprzedaż dedykowanych wdrożeń (najlepsze dla większych przedsiębiorstw) z jednorazową opłatą, sprzedawane bezpośrednio lub przez partnerów. Dodatkowym przychodem jest koszt dopasowania do potrzeb konkretnego klienta oraz opłata za serwis.
Kto stoi za projektem?
Łukasz Skłodowski (Prezes, współzałożyciel firmy) – posiada ponad 10 lat doświadczenia w branży IT a od ponad 6 lat prowadzi własną działalność, w ramach której wraz ze swoim zespołem zaprojektował i wdrożył ponad 200 dedykowanych rozwiązań IT w największych firmach w Polsce (takich jak PKN Orlen, PGNiG, Energa). Grzegorz Ciwoniuk (Członek Zarządu, współzałożyciel firmy) – architekt rozwiązań chmurowych i specjalista User Experience. Uczestniczył w kilkudziesięciu projektach z zakresu komunikacji wewnętrznej i rozwiązań procesowych realizowanych w technologiach firmy Microsoft. Brał udział we wdrożeniach dla największych firm i instytucji w Polsce (CSIOZ, Pioneer, PKN Orlen). Pozostali członkowie zespołu brali udział w projektach dla ww. firm lub posiadają doświadczenie w pracy na podobnych stanowiskach.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Aplikacje Elastic Intranet oraz Elastic Forms są gotowe do wdrożenia i wykorzystania, zostały wdrożone produkcyjnie – w jednej z największych firm energetycznych w Polsce (TRL 9). Dodatkowo aplikacje te wdrożyliśmy w innej dużej firmie energetycznej, gdzie obecnie weryfikują je użytkownicy biznesowi oraz jesteśmy na etapie składania oferty w kolejnej firmie tym razem z branży wydobycia i dystrybucji gazu ziemnego. Pozostałe dwie aplikacje są na etapie prototypu (TRL 4). Nasze wyniki: • Dwa dedykowane wdrożenia w dużych firmach (powyżej 5 000 pracowników) zakończone sukcesem • Rozwiązanie Elastic Intranet wchodzące w skład pakietu Elastic Workplace zostało wybrane jednym z 5 najlepszych intranetów na świecie (podczas konferencji European SharePoint Conference 2016 w Wiedniu)
Jakie są plany rozwoju?
Udostępnienie zestawu aplikacji Elastic Workplace w modelu SaaS, ekspansja globalna i zbudowanie sieci partnerskiej.