Czym jest Wasz projekt?
FitPimp jest aplikacją typu „social”. Na społeczność aplikacji składać się będą osoby uprawiające sport na każdym etapie zaawansowania. Celem aplikacji jest zmotywowanie do ćwiczeń poprzez współzawodnictwo użytkowników dobierających się w pary. Grywalizacja polega na dzieleniu się zdjęciami, które pod względem postępów i sportowej aktywności użytkowników ocenia społeczność. FitPimp to również platforma współpracy z trenerami personalnymi, którzy mogą założyć dedykowane konto i promować swoje usługi. Konto każdego użytkownika posiada proste i intuicyjne tabele (treningowa, diety i wagi), które po zatrudnieniu trenera są mu udostępniane do edycji. Trener ma pełen wgląd w postępy swojego podopiecznego. Aplikacja wykorzystuje popularne trendy związane z wyraźną potrzebą internetowego ekshibicjonizmu w społeczeństwie. Ta potrzeba jest szczególnie widoczna w branży health & fitness.
Jaki problem rozwiązujecie?
Analiza rynku: Branża fitness (ćwiczenie na siłowni, udział w zajęciach fitness, crossfit) bardzo dynamicznie się rozwija (danych z raportu „European Health and Fitness Market 2018” firmy Deloitte, w Polsce aktywnie sport uprawia ok. 28% społeczeństwa. Natomiast członkami klubów fitness według danych z 2017 r. jest ok. 7,7% Polaków. W Niemczech to już niemal 13%. Wyraźnym trendem w Europie i Polsce jest wzrost zainteresowania korzystania z ofert klubów średniego szczebla oraz niskokosztowych. Kolejnym trendem jest coraz większa popularność treningów specjalistycznych (np. funkcjonalny czy crossfit), które odbywają się pod opieką trenerów. Coraz więcej osób dostrzega korzyści z ćwiczeń z trenerem personalnym. Coraz więcej trenerów personalnych oferuję tzw. dostęp do treningów online. Ich cena kształtuje się w granicach 150-200 zł na miesiąc. Jest to coraz popularniejsza usługa, która jest zdecydowanie tańsza od indywidualnych treningów. Pozwala ona dotrzeć trenerom personalnym do klientów spoza swojego rejonu działania oraz umożliwia ćwiczącym odbycie treningu w dowolnym miejscu (również często w domu, co jest ważne dla osób nie lubiących korzystać z usług klubów fitness). Według raportu firmy App Annie liczba pobrań aplikacji mobilnych wzrosła o 60% w stosunku do 2015 r. i wyniosła 175 miliardów. Jeszcze większy wzrost (o 105%) odnotowano w wydatkach konsumenckich na aplikację, które w 2017 r. wyniosły 86 mld $. Zwiększył się również czas spędzany w aplikacjach mobilnych. Aplikacje fitness powoli przejmują rolę osobistych trenerów. Jest to rozwiązanie dla osób ćwiczących rekreacyjnie, którzy nie chcą wydawać zbyt dużych pieniędzy. Wśród najważniejszych trendów w rozwoju aplikacji fitness należy wymienić: • odejście od typowych liczników na rzecz osobistych asystentów, aplikacja ma pomóc w komunikowaniu się z trenerami, motywować, umożliwiać publikowanie zdjęć czy wyników w celu dzielenia się nimi ze znajomymi czy innymi ćwiczącymi; • łączenie ćwiczących z trenerami fitness, ułatwienie komunikacji i przeprowadzanie treningów online oraz ułatwienie pozyskiwania klientów dla trenerów; • elementy grywalizacji, które mają w zabawny i ciekawy sposób motywować i zachęcać do dalszych treningów; Aplikacja FitPimp stanowi podaż na popyt rynku. Jest hybrydowym rozwiązaniem. Ma na celu stworzenie wspierającej i motywującej się społeczności. Posiada funkcję (g)rywalizacji wykorzystując przy tym wspomnianą potrzebę ekshibicjonizmu, dzielenia się zdjęciami a przy okazji pomocną platformą współpracy między trenerem personalnym i klientem. Głównym celem natomiast jest zmotywowanie i utrzymanie motywacji u ćwiczących poprzez rywalizację (jeden na jeden), która jest wymieniana jako jedna z najlepszych metod osiągnięcia tego celu.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Projekt jest kierowany do wszystkich osób uprawiających sport na każdym etapie zaawansowania oraz do trenerów osobistych. Wg analiz i licznych ankiet aplikacja ma olbrzymią szansę pozyskać osoby, które przerwały systematyczne treningi (szczególnie przez brak motywacji)
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
FitPimp to aplikacja z monetyzacją freemium. Planowane są dwa typy kont Premium (Pimp i Trener) za dostęp do płatnych funkcji.
Kto stoi za projektem?
Pomysłodawcą jest Paweł – z zawodu architekt i zagorzały, wieloletni bywalec siłowni oraz wielki fan technologii mobilnych. Marlena – odpowiedzialna za marketing, copywriting, prace towarzyszące które pozwalają lepiej poznać nasz . Krzysztof – współinwestor. Partycypuje w kosztach, dzięki swoim znajomościom branżowym już na tym etapie pomaga w dotarciu do potencjalnych użytkowników.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Aplikacja jest na etapie budowy MVP. Dokładny lean oraz analiza rynku i konkurencji zaowocowały decyzją aby stworzyć wersję o ograniczonej fukcjonalności dzięki czemu prototyp aplikacji można można bardziej określić mianem beta wersji. Możemy pochwalić się skrupulatną, opartą na danych z najnowszego raportu m.in. firmy Deloitte, bardzo dobrze rokującą analizą rynku. Cieszą również pochlebne opinie respondentów ankiet oraz wyniki jakie osiąga konkurencja.
Jakie są plany rozwoju?
Już w trakcie wstępnej analizy rynku i konkurencji wiedzieliśmy, że polski rynek jest za mały aby aplikacja odniosła pożądany sukces dlatego zleciliśmy analizę runku zachodnioeuropejskiego oraz USA co w tym przypadku było tylko potwierdzeniem, że projekt wymaga przeskalowania na ten obszar – to nasz cel jeżeli chodzi o plany rozwoju FitPimp.