Czym jest Wasz projekt?
Opisując zalety nowatorskiego opakowania postaram się o zainteresowanie Państwa projektem, które przejawia duże oszczędności pod względem ekonomicznym i ekologicznym jednocześnie.
FLOWTOGO jest prywatną inicjatywą, powstał w oparciu o obserwacje rynku opakowań i rozmowy z wieloma osobami o różnych poglądach, wykształceniu, zawodach, żadnej z tych osób podczas rozmów nie było obojętne szeroko rozumiana ekologia.
Mam przeświadczenie że poniższa idea przyczyni się do zdecydowanego ograniczenia szkodliwych wpływów opakowań jednorazowych.
Kilka faktów:
- Obecny projekt skupia się na opakowaniu do kawy lecz ma przeznaczenie do wszystkich produktów typu „instant” takich jak zupy instant, szerokiej gamy kaw, herbat, musli, gorących kubków, odżywek dla sportowców, suplementów diety.
- Pomysłowość opakowania polega na wykorzystaniu wolnej przestrzeni w kubku przed zalaniem wodą, opakowanie możemy złożyć do wysokości zależnej od produktu wewnątrz, w przypadku kubka do kawy z 9cm do 4cm oszczędzamy ponad 50%” zamrożonej powierzchni to daje nam zdecydowane oszczędności .
- Brak tego typu opakowania na rynku europejskim.
- Opakowanie posiada swój numer wzoru wspólnotowego (patent) 006401725
zastrzeżony w urzędzie patentowym, opakowanie jest zaprojektowane częściowo przebadane i z prototypowane oraz u ustalany jest proces produkcji.
Jaki problem rozwiązujecie?
1. Zwiększenie ilości opakowań na palecie zbiorczej, obniży znacznie ruch palet co skutkować będzie pomniejszoną częstotliwością łańcuchów dostaw (producent-hurtownia- sklep)
2. Obniżona częstotliwość dostaw będzie generować oszczędności ekonomiczne i podniesie
wartość ekologiczną
- koszty transportu i logistyki zostaną znacznie obniżone
- znaczne powiększenie powierzchni magazynowych w
hurtowniach, magazynach i na półkach sklepowych
3. Pomniejszone rozmiary opakowania pozwolą na rzadsze uzupełnianie produktów na półkach sklepowych.
- Innowacyjność i ergonomia
- Poprawa jakość i konsumpcji
Duża wrażliwość i coraz większa świadomość konsumentów na sprawy środowiskowe jak również znacznie podniesiona wartość opakowania innowacyjnością będzie zachęcać do częstego sięgania po tego typu produkt oraz zachęci do utożsamiania się z dana marką.
Efektywność i wyróżnienie opakowania na półkach sklepowych pozwoli na lepszą i szybszą rozpoznawalność marki i znacznie zmniejszy nakład marketingowy oraz skróci czas na wprowadzanie nowych produktów do świadomości konsumentów.
Przydatność:
- duże ułatwienie w przygotowaniu jednorazowych posiłków na wycieczkach ,obozach, w zakładach pracy, biurach, uczelniach, klubach fitness.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Produktem finalnym ma być opakowanie jednorazowe o rożnych wymiarach dostosowane do danego produktu który będzie umieszczony wewnątrz.
Projekt jest kierowany do wszystkich producentów posiłków typu „instant”
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Rozwiązanie pierwsze: produkcja własna opakowań i współpraca z producentami posiłków „instant”
Rozwiązanie drogie: współpraca z producentami opakowań na zasadach ustalonych indywidualnie
Kto stoi za projektem?
Robert Binda