Czym jest Wasz projekt?
Przede wszystkim – narzędziem do pozyskiwania nowych klientów. Megatarget.pl jest platformą monitorującą rejestracje nowych przedsiębiorstw na terenie całego kraju, nasi użytkownicy codziennie otrzymują listę działalności gospodarczych, które zostały zarejestrowane poprzedniego dnia. Daje to unikalną szansę dotarcia do tych przedsiębiorców, którzy nie nawiązali jeszcze współpracy z żadnym podmiotem i można zaoferować im, na przykład, obsługę księgowości, dostarczanie materiałów biurowych, różnego rodzaju usługi informatyczne i tak dalej.
Jaki problem rozwiązujecie?
Problem bardzo wielu przedsiębiorców, czyli problem braku klientów, lub ich niedostatecznej liczby. Dotyczy to szczególnie tych przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność i nie za bardzo wiedzą, w jaki sposób mogą efektywnie pozyskiwać klientów. Dla wielu młodych firm jest to bariera nie do pokonania i w efekcie zmusza do zamknięcia działalności. Stałe koszty w postaci składek na ZUS, opłat za wynajem lokalu, często okazują się być czynnikiem przesądzającym o konieczności zastosowania takiego rozwiązania. Megatarget stara się wyjść naprzeciw potrzebie posiadania pewnego źródła klientów, a co za tym idzie, poprawy kondycji finansowej przedsiębiorstwa.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Do wszystkich firm i przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć swoją bazę klientów. Grupa docelowa naszej usługi ewoluowała wraz z nią samą i w tym momencie jesteśmy w stanie pomóc zarówno nowym graczom, jak i podmiotom z ugruntowaną pozycją na rynku.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Działamy w modelu SaaS, więc podstawowym źródłem dochodu są opłaty abonamentowe. Oferujemy trzydniowy, bezpłatny okres testowy do każdego z wariantów abonamentu, a ten, w naszym mniemaniu, jest bardzo atrakcyjny w stosunku do ilości otrzymywanych danych. Jesteśmy dosyć elastyczni, więc jeśli trzy dni komuś nie wystarczą, wystarczy do nas napisać.
Kto stoi za projektem?
Projekt został zrealizowany przez zespół DataMiners.co, nadzór nad całością sprawuje Wojtek Żeglin, web designer / developer z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT, który jest jednocześnie głównym pomysłodawcą i siłą napędową projektu.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Jesteśmy w początkowej fazie rozwoju (sierpień 2016). Pierwsze informacje prasowe opublikowaliśmy w połowie lipca, nasz post na Facebooku w grupie dotyczącej startupów spotkał się z nadspodziewanie dużym zainteresowaniem (w ciągu pierwszych 24 godzin chęć założenia konta zgłosiło ponad sto osób). W tym momencie mamy około dwustu użytkowników. Zaczynamy prowadzić akcje content-marketingowe, liczymy na duży wzrost zainteresowania usługą.
Jakie są plany rozwoju?
W niedalekiej przyszłości planujemy rozszerzyć naszą działalność między innymi o całościową obsługę kampanii reklamowych prowadzonych tradycyjną drogą pocztową (snail-mail), a także o kilka autorskich narzędzi marketingowych. Nie planujemy poszukiwania zewnętrznych źródeł finansowania, ze względu na bardzo obiecujący start przedsięwzięcia, ale chętnie nawiążemy współpracę z osobami, które chcą wspomóc nasze akcje marketingowe poprzez uczestnictwo w programie partnerskim.