Czym jest Wasz projekt?
Już w połowie 2015 roku Unia Europejska wprowadza wymóg uregulowania procesu spornych reklamacji związanych z podróżami lotniczymi tzw. ADR/ODR (z ang. alternative dispute resolution / online dispute resolution). Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom UE, rynku a przede wszystkim pasażerów stworzyliśmy internetową platformę do rozwiązywania sporów Niceflight.pl, która wspomaga pasażera i linie lotnicze w tym kłopotliwym procesie. Niceflight.pl to jeden formularz e-reklamacji do prawie 30 linii plus wsparcie ekspertów (monitoring) oraz 100% odszkodowania dla pasażera w przypadku uznania reklamacji.
Jaki problem rozwiązujecie?
W świecie ciągłych zmian i ewoluujących potrzeb prostujemy ścieżki i pozwalamy pasażerom odnaleźć się w plątaninie zawiłych regulacji, by dać im możliwość skuteczniej korzystać ze swoich praw. Niceflight.pl jest pierwszą w Europie e-usługą, która w automatyczny, tani, szybki i skuteczny sposób pomaga samodzielnie złożyć e-reklamację do linii w chwili, gdy wystąpi problem w podróży (odwołany lub opóźniony lot), a nie udało się uzyskać zadowalającej pomocy od przewoźnika. Dzięki tej aplikacji i wsparciu organizacji konsumenckiej pasażer skutecznie, i do tego polubownie, dochodzi swoich praw.
Do kogo kierujecie swój projekt?
W Polsce jest kilka milionów pasażerów, a z roku na rok przybywa kilkaset tysięcy podróżujących. Mimo że jest nas tak wielu nadal jesteśmy w mniejszości. Większość uczestników rynku lotniczego (linie, piloci, kontrolerzy ruchu lotniczego, etc.) należy do branżowych organizacji i są zawsze dobrze reprezentowani, my pasażerowie – wciąż nie. Niceflight.pl została stworzona z myślą o pasażerach podróżujących samolotem prywatnie lub w celach biznesowych. Dla tych wszystkich komu zdarzyło się utknąć na lotnisku, stracić bagaż i nie wiedzieli jakie mają prawa, do kogo napisać i wysłać reklamację.
Kto stoi za projektem?
Pomysł na stworzenie platformy reklamacyjnej narodził się w 2013 roku, a jego inicjatorami jest zespół ludzi zawodowo związanych z rynkiem lotniczym, prawem i marketingiem. Nasza pasja i zaangażowanie oraz szeroka wiedza ekspercka poparta wieloletnim doświadczeniem zaowocowała powstaniem innowacyjnej e-usługi. Mamy niepohamowaną potrzebę wykorzystania naszych zasobów i niewyczerpalnych pokładów energii dla urzeczywistnienia idei zrównoważonego rozwoju w obszarze lotnictwa cywilnego i ochrony praw pasażerów.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Niceflight.pl jest dostępna dla pasażerów od listopada 2014 i już spotkała się z dużym zainteresowaniem z ich strony. Z narzędzi reklamacyjnych platformy skorzystało już wielu pasażerów, którym skutecznie udało się udzielić pomocy w uzyskaniu satysfakcjonującego rozwiązania ich problemów z liniami. Zawdzięczają to wsparciu ekspertów ds. reklamacji ze współpracującej z nami organizacji konsumenckiej Air Passenger Watchdog, która monitoruje przebieg procesu reklamacyjnego, zwiększając skuteczność uzyskania odszkodowania.
Jakie są plany rozwoju?
Planujemy dalszy rozwój platformy w tym m.in. dodanie kolejnych wersji językowych, a w następnym etapie udostępnienie aplikacji mobilnej. Naszym celem jest ułatwienie i usprawnienie procesu składania reklamacji jak największej liczbie pasażerów w Polsce i w Europie. Zachęcamy także biura podróży i linie lotniczej do współpracy z nami.