Czym jest Wasz projekt?
PetsOnBoard to drugi dom dla Twojego pupila, gdy Ty jesteś daleko. To przede wszystkim społeczność. Ludzie, którzy kochają psy i odpowiedzialnie podchodzą do opieki nad nimi. To serwis online, two-sided marketplace, gdzie będziemy łączyć ze sobą właścicieli psów z zaufanymi opiekunami w ich okolicy. Ci drudzy przyjmą zwierzaka pod swój dach, czyli właśnie “na swój pokład” i zapewnią mu prawdziwie domowe warunki w tej stresującej sytuacji rozłąki. Dostępna będzie także opcja opieki dziennej i wyprowadzenia psa na spacer. Użytkownicy będą mieli możliwość założenia profilu, który po weryfikacji zostanie opublikowany na stronie. Dzięki użytecznym funkcjonalnościom będą oni mogli odnaleźć się w wybranym przez siebie miejscu i czasie, zarezerwować usługę i dokonać płatności online. Ważnym elementem budowania zaufania pomiędzy opiekunami i właścicielami będzie m.in. możliwość wystawiania referencji i ocen. Ważnym elementem budowania zaufania pomiędzy opiekunami i właścicielami będzie m.in.możliwość wystawiania referencji i ocen.
Jaki problem rozwiązujecie?
Problem jest i to duży, bo i liczby są imponujące. W Polsce żyje obecnie ponad 7 milionów psów, a w samej Warszawie, od której chcemy rozpocząć, ponad 120 tysięcy. Dlatego warto, aby na rynku pojawił się serwis, który będzie wspierał miłośników psów w odpowiedzialnej opiece nad nimi. Bo co zrobić z pupilem podczas urlopu, gdy nie możemy go ze sobą zabrać, gdy musimy jechać w delegację lub po prostu kiedy musimy popracować po godzinach? Taka sytuacja to wielki stres dla właściciela i zwierzaka. Rodzina i przyjaciele nie zawsze mogą dostosować swoje plany do naszych wyjazdów, a dużym psim hotelom, o których często niewiele wiemy, trudno zaufać. Idealnie byłoby zabierać swojego czworonożnego przyjaciela ze sobą w każdą podróż, ale jak wiemy, nie zawsze jest to możliwe.
Poszukiwania odpowiedzialnej osoby, która tak samo jak my kocha psy bezgranicznie i wie jak się nimi zajmować jest czasochłonne i nigdy nie mamy pewności, że wiemy o tej osobie wystarczająco dużo. W Polsce brakuje takiego serwisu. Tzw. petsitterzy oferują swoje usługi na forach oraz ogólnopolskich stronach z ogłoszeniami. Nie budzi to naszego zaufania, a przecież pies to członek naszej rodziny i chcemy dla niego jak najlepiej. Tak zrodził się pomysł na PetsOnBoard, czyli Zwierzaki Na Pokładzie. Mamy nadzieję, że nasze rozwiązanie pozwoli w szybki i skuteczny sposób osiągnąć właścicielom ich cel jakim jest znalezienie najlepszego opiekuna zgodnie z kryteriami jakie sobie założyli, a opiekunom przedstawić siebie i swoje usługi.
Do kogo kierujecie swój projekt?
PetsOnBoard jest dla wszystkich miłośników psów. Z jednej strony dla tych, którzy mają psy i mogą czasem potrzebować pomocy w opiece nad nimi, a z drugiej dla tych, którzy zajmują się psami profesjonalnie lub hobbystycznie i chcieliby zarobić na swojej pasji. Tak pośrednio również dla tych, którzy z braku czasu nie zdecydowali się do tej pory na zwierzę. Może dzięki nam zmienią zdanie i więcej psów ze schronisk znajdzie ciepły i kochający dom. To taki nasz cel pośredni.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Serwis będzie pobierał prowizję od każdej transakcji pomiędzy właścicielem psa i opiekunem.
Kto stoi za projektem?
PetsOnBoard tworzą dwie przyjaciółki: Kinga Gawrońska – współzałożycielka, 6 lat doświadczenia w Online Marketingu oraz Marta Koniuszy-Kobza – współzałożycielka, UX Researcher i psycholog.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Od kilku miesięcy pracujemy nad analizą rynku, wywiadami z grupą docelową i nad budową serwisu typu two-sided marketplace. Spotkałyśmy się z bardzo pozytywnym odzewem ze środowiska psich miłośników. Obecnie trwają prace nad testowaniem podstawowych funkcjonalności serwisu. Dalsze działania wymagają oczywiście dodatkowych środków finansowych, dlatego bierzemy udział w kampanii na Polakpotrafi.pl, serwisie organizującym finansowanie społecznościowe. Można dowiedzieć się więcej o nas, o projekcie i wesprzeć go finansowo tutaj.
Jakie są plany rozwoju?
Po uruchomieniu serwisu będziemy udoskonalać jego funkcjonalności. Docelowo chcemy być obecni w całym kraju i dołączyć usługi dla innych zwierząt domowych.