Czym jest Wasz projekt?
Misją firmy od samego początku jest uproszczenie procesów z zakresu tworzenie aplikacji mobilnych. Dotychczas realizacje tego typu opierały się na współpracy z firmami developerskimi, które dostarczały gotowy produkt (aplikację mobilną), która była produktem zamkniętym. QRtag opracował rozwiązanie, które opiera się na zupełnie innej filozofii. Dzięki niemu tworzenie aplikacji jest teraz łatwiejsze. Gotowa aplikacja może być dowolnie modyfikowana, a wszystko odbywa się szybko.
Jaki problem rozwiązujecie?
Podstawowym celem firmy jest realizacja projektów, które jako podstawową jednostkę uznają CZAS jednocześnie upraszczając wszystkie procesy prowadzące do powstania gotowego produktu.
Do kogo kierujecie swój projekt?
QRtag swoją pracę rozpoczął od rynku kultury. Bardzo szybko stworzył nową ofertę dla jednostek samorządu terytorialnego oraz edukacji. Teraz jednym z istotnych kierunków jest rynek komercyjny.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Projekt już zarabia. Podstawą naszej oferty jest opłata abonamentowa dostosowana do stopnia użytych danych. Aplikacja jest rozliczana w cyklu miesięcznym lub rocznym.
Kto stoi za projektem?
Trzech poznaniaków – Maciej Algusiewicz, Jędrzej Hiller, Paweł Gogołek podczas pracy nad kolejnymi projektami z dziedziny cyfryzacji jednostek kulturalnych zauważyło jak duży jest przestrzał między bogatą ofertą tych jednostek a ich możliwościami dotarcia do odbiorcy tak z promocją jak i narracją, za pomocą dostępnych już narzędzi cyfrowych. Wtedy narodził się pomysł zbudowania QRtag – systemowego rozwiązania dla instytucji kultury pozwalającego na zbudowanie spersonalizowanych aplikacji.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Bardzo dobre. Rozwój aplikacji idzie zgodnie z planem a sprzedaż pokrywa się z planami. Liczymy, że najbliższe miesiące będą decydujące jeżeli chodzi o nasz biznes.
Jakie są plany rozwoju?
Planem ekspansji jest rynek zagraniczny – Niemcy, Wielka Brytania. Jeśli mowa o biznesie to warto właśnie w tym miejscu opowiedzieć o kolejnej funkcjonalności aplikacji, która w Polsce dopiero rozpoczyna swoją przygodę, a QRtag stanowi ofertę wręcz pionierską. Mowa o twz. beaconach. Beacon to swego rodzaju nadajnik radiowy, który komunikuje się ze smartfonem za pomocą sygnału Bluetooth. Zainstalowany w przestrzeni handlowej identyfikuje nowe urządzenie przesyłając natychmiast informację o dostępnych promocjach i ofertach, przesyłając kody rabatowe, lub we współpracy z aplikacją QRtag pozwala nam zlokalizować poszukiwany wcześniej produkt. Nadajniki mają zasięg od 5 do 30 m, są one więc wykorzystywane podczas korzystania z konkretnego sklepu lub usługi.