Czym jest Wasz projekt?
Refericon umożliwia wykorzystanie marketingu referencyjnego każdemu, kto chce z niego korzystać. Marketing referencyjny to zorganizowana forma promowania produktów lub usług za pośrednictwem swoich klientów wśród ich znajomych w sposób nieformalny. Cały mechanizm zautomatyzowaliśmy i zamknęliśmy w aplikacji.
Jaki problem rozwiązujecie?
83% klientów jest skłonnych polecić kupowane przez siebie produkty, ale faktycznie robi to tylko 29%. Nasza aplikacja automatyzuje i grywalizuje proces polecenia sklepu. W konsekwencji do sklepu są kierowani nowi klienci, a Ci niezdecydowani są dodatkowo motywowani do zakupu.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Nasza aplikacja jest przeznaczona dla ecommerce. Z obserwacji wiemy, że aby przyniosła ona odczuwalne korzyści, ruch na stronie powinien oscylować około 4 000 odsłon miesięcznie.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Oferujemy darmowy okres, podczas którego trwania badamy konwersję, a po jego zakończeniu proponujemy konkretny pakiet – jego wielkość zależy od ilości wysłanych poleceń. Narzędzie może również działać w trybie darmowym, wtedy jednak ilość wysłanych poleceń jest ograniczona.
Kto stoi za projektem?
Na czele zespołu stoi Paweł Styperek, który jest pomysłodawcą całego przedsięwzięcia. Paweł do zespołu zaprosił wieloletniego współpracownika z innego projektu, programistę Damiana, który napisał aplikację od podstaw. Na etapie MVP Refericon wsparł Adam, który badał rynek i zbierał uwagi użytkowników aplikacji. W momencie, kiedy aplikacja stała się w pełni funkcjonalna zespół wsparł programista Łukasz zajmujący panelem administracyjnym i backendem aplikacji, a także Robert zajmujący się marketingiem i reklamą.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Aplikacja jest w pełni funkcjonalna i została zainstalowana na około 100 sklepach. Osiągamy wyniki zależne od branży naszych klientów. Dla jednego z nich wygenerowaliśmy przychód w wysokości ponad 34 000 zł, co szczegółowo opisaliśmy w case study dostępnym pod adresem: https://refericon.pl/marketing-referencyjny-case-study
Jakie są plany rozwoju?
Chcemy m.in. podnieść średni CTR, który wynosi 7% i liczbę wysłanych poleceń poprzez dopracowanie frontu aplikacji, co w konsekwencji ma się przełożyć na wyższy wskaźnik konwersji u naszych klientów. Pracujemy także nad nowymi funkcjami narzędzia, tak by wykorzystać w pełni pozostałe kanały komunikacji m.in. Facebook messengera, czy dać możliwość użytkownikom jednoczesnego polecenia sklepu i zapisania się do jego newslettera. W dalszej perspektywie chcemy przetłumaczyć aplikację i wejść z nią na rynki zagraniczne.