Czym jest Wasz projekt?
RegioHurt.pl jest to system informatyczny umożliwiający zakupy bezpośrednio u producenta lub u dystrybutora. Współpracujemy z producentami, którzy chcą swoje produkty sprzedawać przez internet i upatrują w kanale online możliwości rozwoju kolejnego kanału dystrybucji. Platforma kompleksowo wspiera pozyskanie zamówień i nowych klientów z internetu. Ułatwiamy klientom zakup odpowiedniego produktu, nie jesteśmy ograniczeni ilością indeksów jak ma to miejsce u tradycyjnych dystrybutorów, hurtowników. A z drugiej strony stwarzamy producentom, możliwość dystrybucji produktów spożywczych przez internet jakie od dawna mają sklepy internetowe oraz reklamę produktu w sieci.
Jaki problem rozwiązujecie?
Stworzyliśmy RegioHurt.pl aby ułatwić zakupy produktów spożywczych dla biznesu (sklepy, restauracje, hotele, biura itd). Obecnie nie ma takiej możliwości aby dystrybutor, nazwijmy go tradycyjny (np. euro- cash, makro, czy hurtownie) posiadał cały asortyment producenta, jest ograniczony miejscem na pułkach. Kupujący aby znaleźć interesujący go produkt musi albo wykonać wiele telefonów, albo odwiedzić kilku hurtowników. Można powiedzieć, że RegioHurt.pl to odpowiedź na problem z dostępnością asortymentu i to właśnie ta niedoskonałość polskiego rynku dystrybucji produktami spożywczymi była jedną z motywacji do założenia serwisu. Regiohurt.pl odpowiada na potrzeby producentów, którzy chcą ze swoja ofertą trafić do internetu bez konieczności ponoszenia dużych nakładów na system e-commerce oraz zasoby ludzkie niezbędne do obsługi nowego kanału dystrybucji.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Z jednej strony do użytkowników internetu , którzy są zainteresowani zakupami w kanale dystrybucji B2B bezpośrednio od producentów. Na RegioHurt.pl dzisiaj możliwe są jedynie zakupy B2B. Z drugiej strony, projekt kierowany jest do producentów (zaczęliśmy w branży FMCG). Stale rosnące słupki sprzedaży przez internet, monitoring zwyczajów zakupowych, umiejętność przewidywania popytu i jak najlepsze dostosowanie strony WWW do potrzeb odbiorców są głównymi atutami ale też zachętą, by dystrybutorzy/producenci rozwijali sprzedaż za pośrednictwem RegioHurt.pl
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Projekt zarabia na sprzedaży abonamentów, prowizji ze sprzedaży oraz reklamie na stronie www.
Kto stoi za projektem?
Pomysłodawcami i założycielami platformy RegioHurt.pl są Jakub Włodek i Radosław Czapnik, wspierani przez zgrany zespół doświadczonych specjalistów z e-commerce. Pod względem informatycznym projektem zarządza Kuba – specjalista w branży IT od 2008 roku. Za współpracę z kluczowymi Partnerami, producentami oraz kwestie promocyjne odpowiada Radek – manager w działach handlowych, mający duże doświadczenie w branży FMCG, farmaceutycznej oraz IT.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Projekt produkcyjnie uruchomiliśmy w 2015 roku i obecnie skupieni jesteśmy na budowaniu skali. Podłączamy nowych producentów oraz pozyskujemy nowych klientów kupujących. Pierwszym producentem korzystającym z naszego rozwiązania była Firma Mlekovita. Pilotażowe wdrożenie miało miejsce z oddziałem w Warszawie ( 1 z 30) w czerwcu 2015. Na RegioHurt.pl w pełni z systemu korzysta 6 producentów oraz dwóch tylko z usługi „katalog produktów”. Mamy 267 klientów kupujących, których konto umożliwia składanie zakupów bezpośrednio z magazynów producenta.
Jakie są plany rozwoju?
Cały czas udoskonalamy platformę, dodając nowe funkcje – wynikające z potrzeb zgłaszanych przez klientów robiących zakupy lub producentów sprzedających produkty. Własnie jesteśmy po wdrożeniu nowej wersji serwisu oraz zmodernizowaliśmy layout strony. Naszym celem jest aby platforma RegioHurt osiągnęła ugruntowaną pozycję wśród platform zakupowych w kanale B2B. Internet ma zasięg globalny i tak też skalujemy nasz biznes. W najbliższych miesiącach, chcemy skupić się na rozpoczęciu współpracy z nowymi producentami, również spoza branży spożywczej. Zaczynamy rozglądać się za pozyskaniem zewnętrznego finansowania w najbliższych planach myślimy również o współpracy z inwestorem. W planach mamy intensyfikację promocji platformy, zarówno kierowaną do kupujących oraz producentów gdyż obecnie ubolewamy nad brakami w kategoriach produktowych – moglibyśmy sprzedawać więcej.