Czym jest Wasz projekt?
W największym skrócie Xopero to rozwiązania umożliwiające backup danych. Jesteśmy jednym z największych producentów rozwiązań backupowych w Europie (i największym w Polsce) dostarczającym profesjonalne narzędzia do kompleksowego zabezpieczenia firmowych danych.
Jaki problem rozwiązujecie?
Obecnie dane gromadzone przez przedsiębiorstwa są tak samo cennymi aktywami, jak sprzęt czy nieruchomości. A ich utrata prowadzi często do biznesowej katastrofy. Dlatego firmy muszą myśleć przyszłościowo i odpowiednio się zabezpieczać. Bo utrata danych to nie tylko utrata kluczowych zasobów, ale także wiarygodności i kapitału. W naszej ofercie znajdują się rozwiązanie do backupu lokalnego, backupu do chmury, appliance backup, backup hybrydowy oraz disaster recovery i business continuity. Nasze produkty umożliwiają m.in. backup i przywracanie plików, folderów, stacji roboczych (endpointów), baz danych, skrzynek pocztowych, serwerów, lokalizacji sieciowych oraz środowisk wirtualnych.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Po pierwsze małe i średnie firmy, administracja publiczna, do nich kierujemy produkty biznesowe. Następnie telecomy, integratorzy IT, którym oferujemy przede wszystkim backup w chmurze. W najbliższym czasie nastawiamy się również na małych, indywidualnych klientów do których staramy się dotrzeć.
W jaki sposób projekt ma zarabiać?
Biznes na rynku IT to z jednej strony tworzenie i rozwijanie nowych technologii, a z drugiej poszukiwanie na te produkty klientów. Naszym głównym kanałem sprzedaży jest channel, dlatego podstawowym działaniem jest budowanie sieci partnerów. To oni bezpośrednio pozyskują klientów i pracują z enduserami. Oczywiście wspieramy ich w działaniach sprzedażowych – kampaniami edukacyjnymi, organizacją webinarów, szkoleń, przygotowaniem wartościowego contentu. Sprzedaż projektowa jest uzupełnieniem naszego głównego modelu sprzedaży. Nie mniej ważne dla nas jest docieranie z ofertą do firm z branży telco. Już na samym początku przekonaliśmy się, że telecomy oraz integratorzy IT interesują się głównie zaawansowanymi rozwiązaniami do backupu w chmurze. Zaawansowanymi, czyli takimi, które oferują jak najwyższy poziom zabezpieczeń (szyfrowany backup, szyfrowana synchronizacja, przechowywanie plików w formie rozproszonej), umożliwiają ścisła integracja z systemami provisioningowymi, pełen branding itp. Telco to firmy enterprise’owe, dla których liczy się zaufanie, wypracowanie odpowiednich relacji. Pokazaliśmy, że nasz firma jest właśnie takim partnerem, któremu można zaufać. Tworzenie tej relacji było długim procesem, ale dzięki temu teraz mamy w portfolio Orange, T-Mobile – i prowadzimy rozmowy z kolejnymi.
Kto stoi za projektem?
Za sukcesem zawsze stoją ludzie i warto podkreślić, że bez właściwych osób nasze działania nie miałyby sensu. Trafiliśmy na wyjątkowy team specjalistów z branży z właściwym doświadczeniem. To osoby, które nie tylko mają dobrze wypracowane relacje z branżą, ale przede wszystkim realizują wielkie wizje i nie zatrzymują się na poziomie “big idea”. Tacy współpracownicy to jeden z kluczy do dużego sukcesu każdej firmy.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
W 2017 otworzyliśmy oddział firmy w Pradze. Czechy to drugi po Włoszech kraj w którym mamy niezależny zespół. W lutym rozpoczęliśmy także pierwsze działania na rynku australijskim. Na początek wchodzimy tam z naszym appliancem, ale docelowo do końca roku w ofercie naszych partnerów będą wszystkie nasze rozwiązania. Xopero działa na rynku globalnym (online), ale oprócz tego w 2017 będzie dostępne w Polsce, Czechach, Słowacji. we Włoszech, Hong Kongu i Australii.
Jakie są plany rozwoju?
Pragniemy rozwijać technologie DR oraz business continuity, poszerzać sieci naszych partnerów oraz wkraczać sukcesywnie na nowe rynki. Zależy nam na rozbudowie sieci partnerskiej w skali globalnej oraz zwiększeniu sprzedaży Xopero appliance i produktów cloudowych.