Stava S.A. uruchamia emisję akcji

stava sa uruchamia emisje akcji
Udostępnij:
Stava, wiodąca gastro-kurierska sieć franczyzowa, 25 listopada 2020 roku uruchomiła emisję akcji w modelu crowdfundingu. Planuje pozyskać ok. 4,2 mln złotych od inwestorów. Pozyskane środki pozwolą jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój sieci franczyzowej w Polsce i Europie.

Stava ma obecnie 30 oddziałów franczyzowych w 26 miastach w całej Polsce. Codziennie realizuje tysiące dostaw posiłków z restauracji oraz zakupów ze sklepów. Współpracuje z największymi markami rynku gastronomicznego (m. in. AmRest, Sfinks, North Fish, Telepizza) i handlowego (np. sieć Stokrotka) oraz setkami niezależnych restauracji oraz sklepów.

Firma ma stabilny i rentowny model biznesowy, dzięki któremu rośnie w szybkim tempie. W 2019 roku przychód sieci (partnerów franczyzowych Stava oraz samej spółki) ze sprzedaży usług kurierskich wyniósł 8,8 mln zł. W samym październiku 2020 miesięczna sprzedaż wyniosła już 1,8 mln zł. Od stycznia 2018 roku do października 2020 roku sieć urosła o 1890%. Stava jest jednak wciąż na początku swojej drogi. Uruchamia emisję akcji, żeby zdobyć kapitał na dalszą ekspansję.

– Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na szybką rozbudowę sieci do 93 oddziałów w Polsce do końca 2021 roku oraz wejście w 2021 roku na rynek niemiecki. Zakładamy, że w ciągu kolejnych 24 miesięcy od rozpoczęcia działalności w Niemczech, Stava będzie mogła również wejść na rynki we Francji, Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. Docelowo planujemy działać w większości krajów europejskich. Wierzymy, że jesteśmy cały czas na początku dowozowej rewolucji i chcemy, aby dzięki tej emisji jak najwięcej inwestorów stało się jej częścią – mówi Paweł Aksamit, prezes Stava S.A.

Wszystkie informacje na temat emisji oraz sieci Stava można znaleźć na stronie akcje.stava.pl. Można również z jej wykorzystaniem złożyć zapis na akcje od 25 listopada 2020 roku.