Podczas corocznej konferencji Stripe Sessions fintechowy gigant ogłosił szereg nowych rozwiązań produktowych, z których najważniejszym jest model oparty na sztucznej inteligencji, przeszkolony na dziesiątkach miliardów transakcji. Jak podkreśliła Emily Glassberg Sands, dyrektor ds. informacji w Stripe, model wychwytuje „setki subtelnych sygnałów dotyczących każdej płatności”, co znacząco zwiększa jego skuteczność – zwłaszcza w kontekście wykrywania oszustw. W jednym z przypadków wykrywalność ataków typu card testing w dużych firmach wzrosła o 64% niemal z dnia na dzień.
Ogłoszone nowości
Kolejną nowością są konta firmowe oparte na stablecoinach, rozwijane we współpracy z Ramp, Squads i Airtm. Dzięki nim firmy z różnych krajów mogą operować w jednej walucie. Stripe ogłosił to rozwiązanie niedługo po przejęciu platformy Bridge.
Stripe zaprezentował także Orchestration – narzędzie ułatwiające firmom zarządzanie wieloma dostawcami płatności z jednego panelu, niezależnie od tego, czy korzystają z usług Stripe. Wśród firm z sektora AI, które już korzystają z produktów Stripe, znalazły się m.in. OpenAI, Anthropic, ElevenLabs i Perplexity.
Symbolicznym elementem partnerstwa z Nvidią była szybka migracja całej bazy subskrybentów tej firmy do Stripe Billing. Jak podkreślił Vivek Sharma, szef automatyzacji przychodów Stripe, cały proces zajął zaledwie sześć tygodni – rekordowo krótko, zważywszy na jego złożoność.
Stripe ogłosił również szereg innych nowości:
- wsparcie dla 25 nowych metod płatności, takich jak UPI i PIX (łącznie ponad 125 metod),
- wdrożenie Klarny w produkcie Stripe Link jeszcze tego lata,
- możliwość używania Stripe Terminal ze sprzętem firm trzecich (start z Verifone),
- Managed Payments – kompleksowe rozwiązanie typu merchant-of-record, wspierające globalną ekspansję firm,
- Smart Disputes – narzędzie wykorzystujące AI do automatycznej obsługi sporów płatniczych,
- Stripe Tax – rozszerzony do 102 krajów i automatyzujący cały cykl podatkowy,
- Global Payouts – umożliwiające wypłaty za pomocą samego adresu e-mail.
Stripe konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w sektorze fintech, inwestując w sztuczną inteligencję i rozwój infrastruktury globalnych płatności.