Strix, założony w Polsce 15 lat temu, w ostatnich latach budował swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Po fuzji z holenderską spółką (Strix NL) w 2022 roku oraz niemiecką firmą (Strix DE) w 2023 roku, Strix umocnił swoją pozycję jako jedna z najszybciej rozwijających się europejskich agencji digital commerce.
Teraz, dzięki wsparciu DELTA Equity Partners, firma ma zyskać jeszcze większe możliwości skalowania – zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i strategię „buy and build”, czyli przejmowanie kolejnych spółek technologicznych w Europie.
– Partnerstwo z DELTA to dla Strix potwierdzenie, że nasza wizja ekspansji i innowacji spotkała się z pełnym wsparciem doświadczonego inwestora. Razem z DELTA zamierzamy przyspieszyć rozwój i udowodnić, że możemy wyznaczać standardy w nowoczesnym handlu cyfrowym w Europie – komentuje Borys Skraba, CEO i założyciel Strix.
Strix zachowuje pełną niezależność operacyjną – obecny zespół zarządzający oraz kluczowi udziałowcy pozostają na swoich pozycjach, co gwarantuje ciągłość strategii i wartości firmy. Strix będzie nadal rozwijać platformy digital commerce wewspółpracy z globalnymi partnerami technologicznymi, takimi jak Shopify, Shopware, commercetools i Adobe (Magento).
– Zespół Strix to absolutna czołówka digital commerce. Ich innowacyjne podejście, wizja oraz zdolność do skalowania przekonały nas, że mamy do czynienia z firmą, która może stać się europejskim liderem. Wspólnie chcemy budować przyszłość handlu cyfrowego – podkreśla Niels van Aalten, Founder and Managing Partner, DELTA Equity Partners.