– Kevin Plank (założyciel i dyrektor generalny Under Armour) i ja mamy wspólną wizję tworzenia sportowców [z użytkowników – przyp. red.] na każdym poziomie – mówi Mette Lykke, współtwórczyni duńskiej aplikacji Endomondo. Na blogu tłumaczy dlaczego oba zespoły połączyły swoje siły i co chcą przez to osiągnąć.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Lykke uspokaja1, że wizja Endomondo, która towarzyszy nam od 2007 roku pozostaje ta sama. Aplikacje spod szyldu tej spółki mają motywować do aktywnego trybu życia i łączyć ludzi dzielących te same pasje. Umożliwiały to udostępnione na cztery platformy mobilne bezpłatne i płatne aplikacje, z których korzysta blisko 20 milionów zarejestrowanych użytkowników. Współpraca ma sprawić, że ich przybędzie.
Under Armour to globalna marka z odzieżą i obuwiem dla sportowców, ale nie tylko. To także ciekawe aplikacje i technologie mogące usprawnić trening każdego użytkownika smartfona. Właśnie na tej działalności chcą skupić się oba zespoły, które razem mogą zdziałać po prostu więcej. Autorka nie zdradza wielu informacji dotyczących formalnej strony współpracy. Może dlatego, że zwykłego użytkownika interesuje zapewne coś innego.
– Wierzymy, że nasze partnerstwo pozwoli przyspieszyć nasz rozwój i dostarczyć bardziej atrakcyjne i motywujące doświadczenie użytkownika, w tempie o którym wcześniej mogliśmy tylko pomarzyć – pisze Mette. Przypominamy, że marzeniem Endomondo jest zobaczenie świata, w którym wszyscy dbają o sprawność fizyczną i sprawienie, że uprawnianie sportu stanie się formą spędzenia czasu sprawiającą radość.2
Mette Lykke w wywiadzie udzielonym nam dwa lata temu zdradziła, że łącznie z Endomondo korzysta 12,4 miliona użytkowników na świecie, z czego 500 tysięcy to Polacy. Dziś wiemy, że liczba ogólnych użytkowników jest wyższa i sięga 20 milionów zarejestrowanych użytkowników. Ponad milion z nich płaci za wersję premium aplikacji.