Sugester: rok po inwestycji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Minął już ponad rok od kiedy fundusz venture capital Inovo zainwestował w warszawski startup Sugester milion złotych. Jak wykorzystali ten czas i pieniądze twórcy Sugestera? Rozwinęliśmy praktycznie wszystkie aspekty naszej działalności – mówi Michał Stefaniak, CMO spółki.

Sugester to działające online i dostępne w formule SaaS (abonamentowej) oprogramowanie dla małych i średnich firm. Łączy w sobie funkcje zarządzania komunikacją z klientami, raportowania finansowego i planowania zadań dla członków zespołu. Całość oparta jest na modułowej strukturze, dzięki której użytkownicy sami mogą decydować z których funkcjonalności chcą korzystać. W największym skrócie: Sugester to połączenie CRM, firmowego maila, helpdesku i zarządzania zadaniami – objaśnia Stefaniak.

Entuzjastycznie o produkcie wypowiada się jeden z długoterminowych użytkowników Sugestera, współzałożyciel internetowego konsjerża AskHenry.pl, Norbert Szmit: Sugester to bardzo intuicyjne i proste w użyciu narzędzie do obsługi moich klientów. Dzięki niemu oszczędzam wiele czasu i łatwo docieram do szukanych informacji. Szmit na co dzień korzysta z Sugestera do porządkowania informacji o klientach AskHenry’ego (moduł CRM), zarządzania firmowymi mailami i rozliczania zadań wykonywanych dla zleceniodawców. Sporo dobrego do powiedzenia o Sugesterze ma też Eryk Wróbel ze sklepu internetowego MeblujDom.pl: Chat online Sugester skutecznie zachęca Klientów do zadawania szybkich  pytań o produkty, co równie często skutkuje finalizacją zakupu i zwiększeniem ogólnego zadowolenia z jakości i szybkości obsługi. Zwrócić należy również uwagę na fakt, iż zespół Sugestera szybko reaguje na propozycje użytkowników i gwarantuje doskonały support. 

Jak w takim razie Sugester skorzystał z na inwestycji Inovo? Z poziomu MVP udało nam się stworzyć rozbudowany, lubiany przez użytkowników produkt – tłumaczy Michał Stefaniak. Wymienia szereg funkcjonalności, o które wzbogacił się w na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy system: live chat do wklejenia na stronę, obsługę telefonii VoIP i moduł kampanii e-mail marketingowych. Dodaje też, że trwają się prace nad integracją z Sugestera z Fakturownią – jednym z najpopularniejszych w Polsce programów do wystawiania faktur i zarządzania magazynami. W planach mamy całkowitą integrację obydwu systemów: chcemy, żeby nasi użytkownicy mogli nie wychodząc z przeglądarki załatwić wszystkie administracyjno-biznesowe sprawy swojej firmy. W tej chwili integracja przeszła juz “soft launch”: oferujemy ją najbardziej zainteresowanym klientom i testujemy, czy spełnia ich oczekiwania. 

Sugester urósł nie tylko pod względem funkcjonalności – firmie udało się na przestrzeni tych kilkunastu miesięcy zdobyć imponującą liczbę klientów. Od kwietnia zeszłego roku pozyskujemy codziennie od kilkunastu do kilkudziesięciu nowych użytkowników. Mamy już na tyle wielu płacących klientów, że do naszego zespołu dołączyła Sylwia, która dba o ich zadowolenie. Zatrudniliśmy też kilku świetnych developerów, którzy pracują nad rozwojem aplikacji – chwali się Michał Stefaniak. W związku z powięszkeniem zespołu spółka przeniosła się z żoliborskiego akceleratora startupów Reaktor do dużego biura na Powiślu. 

Pozytywnie podsumowuje ostatni rok również Maciej Małysz, partner w Inovo VC. Cieszę się, że mamy możliwość bycia partnerem w rozwoju Sugestera. Przez ostatni rok z każdym miesiącem narzędzie stawało się coraz lepsze i wierzę, że kolejne miesiące będą przynosiły dalszy biznesowy wzrost. A jakie plany na przyszłość ma Michał Stefaniak? Chociaż chcemy dalej rozszerzać Sugestera o kolejne funkcje, to w nadchodzącym roku planujemy skupić się na dopracowaniu tego, co już mamy. Bardzo zależy nam też na pozyskiwaniu nowych klientów i ekspansji międzynarodowej – na tym będziemy koncentrować się w roku 2017.

fot. materiały prasowe