Udało się zebrać 123% deklarowanej kwoty, to jest aż 184 525 zł! Mamy zaszczyt poinformować, iż Partnerem Strategicznym projektu zostało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Projekt uzyskał również wsparcie Politechniki Warszawskiej.
Zespół Hyper Poland University Team dziękuje wszystkim, którzy wsparli projekt oraz jednocześnie zachęcić do śledzenia postępów prac. Pierwsze planowane prace to: wykonanie ramy i zawieszenia, testy systemu elektronicznego, budowa poszycia kapsuły oraz wykonanie układu hamulcowego.
Zespół nadal potrzebuje wsparcia
Pomimo zakończenia zbiórki nadal potrzebne są fundusze, aby zbudowany prototyp miał możliwie największe szanse na wygranie zawodów. Wszystkie firmy zainteresowane współpracą zapraszamy serdecznie do kontaktu.
Budowa prototypu kapsuły
Pierwsza edycja SpaceX Hyperloop Pod Competition rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy zespół Hyper Poland zaprezentował odważną koncepcję kapsuły nowego środka transportu i przeszedł do drugiej rundy konkursu. W ramach drugiej edycji konkursu Hyper Poland University Team, w którego skład wchodzi 25 ambitnych młodych inżynierów z Politechniki Warszawskiej oraz Politechniki Wrocławskiej, zaprojektował prototyp kapsuły w skali 1:1, który zostanie zbudowany na finał w Los Angeles w lecie 2017 roku.
Hyper Poland University Team to jeden z 24 zespołów z całego świata, jeden z 4 z Europy, a jedyny z Europy Środkowej, który dostał się do finału tego konkursu Celem zawodów jest bezpieczny przejazd kapsuły w rurze próżniowej o długości 1,5 km wybudowanej przez firmę SpaceX oraz osiągnięcie jak największej prędkości. Projektowana przez Hyper Poland University Team kapsuła przypomina swoją sylwetką kształt współczesnych pociągów dużych prędkości.
Napędzana silnikami elektrycznymi kapsuła będzie poruszać się zarówno na kołach, jak i unosić za pomocą lewitacji magnetycznej zależnie od aktualnej prędkości. Prędkość projektowa, dla której policzone są wszystkie podzespoły, to ok. 430 km/h. – Dzięki zastosowaniu materiałów znanych z przemysłu lotniczego, jak stopy aluminium, magnezu czy też kompozyty węglowe konstrukcja będzie bardzo lekka przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości – tłumaczy Paweł Radziszewski, koordynujący zespół studencki.
Z powodów bezpieczeństwa zostanie wyposażona w dwa niezależne od siebie systemy hamowania. Dodatkowo system elektroniczny będzie czuwał nad pojazdem w trakcie jazdy i w razie potrzeby automatycznie uruchamiał awaryjne procedury bezpieczeństwa. Po zawodach kapsuła będzie stanowiła platformę testową do badań nad rozwojem technologii, która znajdzie zastosowanie w pełnowymiarowym systemie operacyjnym w przyszłości. Interdyscyplinarny zespół Hyper Poland zamierza kontynuować pracę nad koncepcją transportu na miarę XXI wieku, który rozwiąże obecne problemy komunikacji miejskiej i międzymiastowej.