Sundose z rundą inwestycyjną w wysokości 3 milionów złotych

sundose z runda inwestycyjna w wysokosci 3 milionow zlotych
Udostępnij:
Lubelski startup Sundose pozyskał 3 miliony na rozwój. W spółkę zainwestowały dwa fundusze VC – KnowledgeHub Starter i Ataraxy Ventures oraz czterech Aniołów Biznesu.

Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że około 80% zgonów w krajach rozwiniętych spowodowanych jest przez choroby związane ze stylem życia (głównie dietą, aktywnością fizyczną, snem oraz narażeniem na stres). Z drugiej strony według badań, dietę zgodną z zaleceniami tzw. piramidy żywienia stosuje tylko 10-15% populacji.

Suplementy są elementem rozwiązania tego problemu, jednak pomysł na nie jest niezmienny od dekad. Obecnie są one produkowane masowo, a mieszanki lub pojedyncze składniki dopasowywane są w oparciu o średnie populacyjne.

Natomiast skład Sundose, jak zapewniają twórcy, jest w 100% dopasowywany do każdego klienta w oparciu o indywidualne dane dotyczące stylu życia i zdrowia. Dopasowanie składu zaczyna się od przejścia przez wywiad medyczny dostępny na stronie. Po zamówieniu następuje kontakt z dietetykiem, który zadaje dodatkowe pytania dotyczące badań krwi, uwag i specjalnych życzeń. Po miesiącu stosowania można w oparciu o uwagi zmienić zawartość składu. Jedno opakowanie to 30 saszetek, z czego na każdy dzień przypada 1 saszetka.

Startup pozyskał właśnie rundę inwestycyjną w wysokości 3 milionów złotych na dalszy rozwój. W spółkę zainwestowały dwa fundusze venture capital – KnowledgeHub Starter (przy wsparciu PFR Ventures) i Ataraxy Ventures oraz czterech Aniołów Biznesu. Na co zostaną przeznaczone środki?

- Sundose chce zmienić sposób, w jaki klienci korzystają z suplementów. Dzięki rozwinięciu własnej linii produkcyjnej, w ramach inwestycji, zwiększyliśmy jeszcze bardziej możliwość personalizacji i docelowo chcemy jak najbardziej elastycznie oferować różne mieszanki składników i ich ilości - mówi Michał Gołkiewicz z Sundose - Dodatkowo rozwijamy metody analizy danych z różnych źródeł (badania krwi czy badania genetyczne), które pozwolą nam dawać lepsze rekomendacje klientom i mierzyć zmiany w stylu życia w czasie.