Supermercato24 w zeszłym roku przejęło Szopi. Teraz pozyskuje 11 mln euro

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Supermercato24 w zeszłym roku przejęło Szopi. Teraz pozyskuje 11 mln euro

Udostępnij:

W październiku 2019 roku włoski startup Supermercato24 przejął polską firmę Szopi.pl. Teraz otrzymał 11 mln euro dofinansowania, które chce przeznaczyć na dalszą ekspansję, w tym na rozwój na polskim rynku.

W finansowaniu udział wziął DIP oraz dotychczasowi inwestorzy: FII Tech Growth, 360 Capital Partners i Innogest. Zebrane pieniądze mają pomóc włoskiemu startupowi rozwinąć swoją działalność nad Wisłą oraz umocnić swoją pozycję na rodzimym rynku. Obecnie firma posiada trzy biura (w Mediolanie, Weronie i Warszawie), w których zatrudnia łącznie 140 pracowników.

– Nasza firma ugruntowała pozycję lidera we Włoszech, a teraz skalujemy się na arenie międzynarodowej. Właśnie uruchomiliśmy naszą usługę w Polsce i dążymy do ekspansji geograficznej w całej Europie, jednocześnie wprowadzając nowe narzędzia do obsługi naszych partnerów detalicznych i marek. Rynek e-spożywczy w UE znajduje się w kluczowej fazie wzrostu i chcemy przodować, wykorzystując naszą technologię i innowacyjny model biznesowy – powiedział Federico Sargenti, prezes Supermercato24.

Supermercato24 jest pierwszym we Włoszech internetowym sklepem spożywczym. Jego klienci mogą składać zamówienia z różnych sklepów, a dostawa realizowana jest tego samego dnia.

Supermercato24 przejmuje Szopi.pl

Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy, że Supermercato24 przejęło jednego z liderów polskiej branży dostawy produktów spożywczych – Szopi.pl. Wspomniane przejęcie to jedno z działań, które firma podjęła w celu realizacji planu ekspansji swojego rozwiązania. W realizacji transakcji pomogli wtedy inwestorzy, oraz fundusze FII Tech Growth, 360 Capital i Innogest.

– To wielka przyjemność powitać Szopi.pl w zespole Supermercato24. Wspólnie dzielimy przekonanie, że największą korzyścią dla naszych klientów jest rozwijająca się sieć współpracujących z nami sklepów i sieci handlowych oraz jakość naszych usług. Jesteśmy pewni, że połączenie naszych doświadczeń i potencjału pozwoli nam na rozwinięcie naszego biznesu w Polsce znacznie szybciej i efektywniej – powiedziała wtedy Anna Podkowińska, CEO Supermercato24 w Polsce.

Zbigniew Płuciennik, założyciel Szopi.pl, powiedział wtedy, że obie firmy połączą swoje doświadczenie, bazę kontaktów i technologię, by opracować nową ofertę.

Rynek dostaw

W ostatnim czasie obserwujemy duży wzrost w branży delivery. Przykładowo hiszpański startup Glovo osiągnął całkiem niedawno miano jednorożca. Mocno trzymają się również firmy, które zajmują się dostawą jedzenia z restauracji. Według ostatnich badań Deloitte wynika, że dzięki platformom do zamawiania jedzenia ilość zamówień posiłków z warszawskich restauracji wzrosła o blisko 2 proc. Co przełożyło się na 110 mln zł przychodu i 46 mln zł zysku dla restauracji.

Platformy i aplikacje do zamawiania posiłków oraz zakupów online wychodzą naprzeciw oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Nic więc dziwnego, że cieszą się tak dużą popularnością, a coraz więcej stacjonarnych punktów decyduje się na współpracę z nimi. Dziś online zamówimy już nie tylko ulubioną pizzę, ale również produkty spożywcze ze sklepu, warzywa z ulubionego warzywniaka, czy leki z apteki.

Kolejne inwestycje w tę branżę oraz rozwój liderów tego rynku pokazuje, jak ogromny potencjał w nim drzemie. Według szacunków (raport stworzony przez PizzaPortal w 2019 roku) w przeciągu najbliższych 5 lat połowa jedzenia będzie zamawiana online, a cały rynek delivery będzie wart blisko 6 mld złotych.

Naturalną rzeczą jest więc, że model biznesowy sprawdzony przy dostawie jedzenia, prędzej czy później musiał przenieść się również na obszar zwykłych zakupów. Współcześni konsumenci nie mają na nic czasu, dlatego takie usługi cieszą się ogromną popularnością. Zobaczymy jak na naszym rynku poradzi sobie Supermercato24.