Raw Ventures, europejski fundusz venture capital, zaprasza startupy z branży mediatech do aplikowania o udział w rocznym programie inwestycyjnym. Spółki, niezależnie od swojego etapu rozwoju, będą mogły w ramach programu pozyskać do 1 miliona dolarów inwestycji. Dodatkowo, uczestnicy otrzymają szkolenie pitchingowe, zorganizowane w formie kilku sesji online przed finałowym wydarzeniem w Poczdamie podczas konferencji MediaTech Hub. Raw Ventures zamierza zainwestować w 20-30% startupów, które ukończą program. Inicjatywa jest odpowiedzią na wyzwania stojące przed startupami w zakresie pozyskiwania funduszy: globalne finansowanie startupów w 2023 roku osiągnęło najniższy poziom od pięciu lat, co oznacza spadek o 38% rok do roku.
Szczęśliwa ósemka
W zeszłorocznym programie pilotażowym brytyjska firma Setmixer pozyskała finansowanie w wysokości 760 tys. dolarów. Teraz Raw Ventures uruchamia kompleksową inicjatywę wspierającą startupy z branży mediatech. W planie jest wybór 8 startupów, które trafią do Global Mediatech Pitch Day, a także 4 startupów wybieranych co miesiąc do sesji Raw Mediatech Online Pitching. Program zakończy się 26 września w Poczdamie podczas konferencji MediaTech Hub. To tam startupy będą miały okazję zaprezentować swoje projekty inwestorom i nawiązać kontakty z innowacyjnymi firmami mediatech i liderami branży z całego świata. Uczestnikami wydarzenia w poprzednich latach byli przedstawiciele takich marek jak Nvidia, Netflix i Paramount.
Fundusz venture obejmuje zróżnicowany krajobraz innowacji medialnych, przyjmując startupy z tradycyjnej branży telewizyjnej i filmowej do wszystkich nowoczesnych sektorów opartych o tworzone treści audio-wizualne.
Dać się zauważyć
– W Raw Ventures wierzymy we wspieranie startupów zasobami, których potrzebują, aby się rozwijać. Dzięki naszej sieci najlepszych mentorów, doradców i akceleratorów mediatech, pomagamy przedsiębiorcom przejść od prototypu do produktu gotowego do wprowadzenia na rynek. Weźmy na przykład naszą spółkę portfelową Jay, której zapewniliśmy pomoc, począwszy od wsparcia prawnego po wskazówki dotyczące rozwoju produktu, czego kulminacją było pomyślne uruchomienie pierwszego komercyjnego pilota. Ponadto nasza platforma zapewnia startupom nieocenioną ekspozycję na liderów branży, oferując możliwości zaprezentowania swoich innowacji i rywalizacji o prestiżowe wyróżnienia, takie jak nagroda w wysokości 10 tysięcy euro za najlepszy pitch. Wspólnie kształtujemy przyszłość mediów i technologii – mówi Victoria Palatnik, partner zarządzający Raw Ventures.
Victoria Palatnik, partner zarządzający Raw Ventures.
Aby wziąć udział w finansowaniu mediatech Raw Ventures, startupy muszą złożyć wniosek przed 31 maja. To zwiększy ich szanse w porównaniu ze spółkami, które swoją aplikację wyślą w drugim, przedłużonym terminie do 14 lipca. Przedstawiciele Raw Ventures czekają na zgłoszenia od spółek, które zajmują się takimi działaniami jak: usprawnianie procesów produkcji i dystrybucji różnych rodzajów treści, usprawnianie procesów twórczych, marketing, zaangażowanie w telewizję, kino, streaming, reklamę, podcasty i muzykę. Aplikować mogą też te firmy, które ułatwiają integrację różnych technologii z procesami medialnymi.