Świeże soki za milion złotych. bValue inwestuje w Natura Cold Press

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Świeże soki za milion złotych. bValue inwestuje w Natura Cold Press

Udostępnij:

Czy ze sprzedaży soku w sieci da się zrobić intratny biznes? Sukces Natura Cold Press, producenta i dystrybutora zdrowych soków i diet sokowych, pokazuje, że tak. W firmę właśnie zainwestował ponad milion złotych fundusz bValue.

Natura Cold Press powstała w 2016 r. Firma produkuje soki i napoje. Skupia się głównie na działalności opartej na e-commerce. Poprzez swój sklep internetowy sprzedaje soki wyciskane metodą cold press, czyli na zimno. Oferuje je m.in. w formie zestawów do diet sokowych lub dostaw w ramach miesięcznego abonamentu. Soki Natura Cold Press można znaleźć także w siłowniach i centrach sportowych.

Z kolei druga marka firmy, soki “Słońce”, to soki utrwalane pod wysokim ciśnieniem unikalną na polskim rynku metodą HPP, która w przeciwieństwie do pasteryzacji nie zabija witamin i pozwala na uzyskanie wydłużonych terminów przydatności do spożycia. Marka “Słońce” dostępna jest w sprzedaży w dużych sieciach handlowych, takich jak Carrefour, Frisco.pl, SPAR, API Market i innych.

Oskar Lis, właściciel i współzałożyciel Natury, wcześniej zajmował się drukiem 3D. Pomysł na biznes przyszedł mu do głowy w USA. – Podczas wyjazdów do Doliny Krzemowej w USA natknąłem się na wszechobecne tam juice bary i firmy z sokami cold press. Kompozycje smaków, sposób ich podania i ludzie z branży zainteresowały mnie na tyle, że odwiedziłem producenta maszyn do wyciskania tą właśnie technologią – wyjaśnia. Lis firmę zakładał ze znajomym, który prowadził juice bar w Warszawie, jednak po 11 miesiącach przejął przedsięwzięcie i od tej pory finansował jego rozwój z własnych środków. Spółka jest rentowna i wzrasta w tempie kilkudziesięciu procent rok do roku.

Lis dodaje, że poza technologią produkcji Natura stawia także na smak i wygląd. – Wchodząc do sklepu z ekożywnością znajdziemy oczywiście zdrowe produkty. Zwykle jednak ich etykiety zaprojektowano 15 lat temu i wyglądają staromodnie i nieatrakcyjnie. Często produkty takie są zdrowe ale nie zawsze smaczne – wyjaśnia. Jak dodaje, firma stara się łączyć dwa światy – zdrowej żywności i nowoczesnych technologii- w zakresie produkcji, sprzedaży i marketingu.

1,1 miliona złotych na dalszy rozwój od bValue

W firmę postanowił zainwestować fundusz bValue. – Nie ukrywam, że rozmawiały z nami też inne VC, ale to podejście bValue nas przekonało – mówi Oskar Lis. Jak wyjaśnia, ważne było nastawienie do inwestycji oparte na budowaniu długofalowej wartości, atmosfera rozmów, zrozumienie i doświadczenie w branży foodtech, a także konkretne działania uruchomione w zasadzie od pierwszego dnia od inwestycji w obszarze: strategii sprzedaży, dystrybucji oraz online marketingu. Zespół bValue wykazał się, że posiada jasną wizję rozwoju firmy, która jest spójna z planami Natury. – Ważne były dla nas także nazwiska stojące za bValue, gdzie inwestorami są współzałożyciel Bakallandu Marian Owerko, czy rodzina Jantoń założyciele i twórcy firmy JANTOŃ, jednej z największych firm produkcyjnych i dystrybucyjnych w branży winiarskiej w Polsce(obecnie JNT Group) – wyjaśnia Lis.

Środki z inwestycji Natura Cold Press chce przeznaczyć na opracowanie nowych, nieobecnych jeszcze w Polsce linii produktowych, dział badawczo-rozwojowy spółki, a także dalszy rozwój kanałów online.

Rynek zdrowej żywności będzie rosnąć w tempie 8 proc. rocznie

– Rynek żywności funkcjonalnej (czyli mającej udokumentowany, pozytywny wpływ na zdrowie człowieka) dostarczanej za pośrednictwem kanałów online w naszej opinii to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów z sektora foodtech – mówi Maciej Balsewicz, partner zarządzający bValue. Wyjaśnia, że w Polsce to wciąż nisza, ale te zaległości będą szybko nadrabiane, zwłaszcza po potężnym skoku rynku e-commerce. Jak dodaje, to właśnie kompetencje w obszarze sprzedaży online sprawiły, że fundusz zainwestował w Natura Cold Press. To druga inwestycja funduszu w sektor foodtech (pierwszym była Purella), wciąż poszukuje on kolejnych firm z tej branży.

– ​Wg. raportu Lightspeed/Mintel ponad 42% Polaków i 39% Niemców używa na co dzień żywności lub napojów funkcjonalnych. Według innych opracowań branża żywności funkcjonalnej będzie rosła do 2025 roku w rocznym tempie 8 procent. Wzrosty w kanałach sprzedaży online będą na pewno jeszcze większe, a pandemia spowodowała przyspieszenie tego trendu – wyjaśnia Balsewicz.

– W Polsce dane i prognozy wzrostu nie są łatwo dostępne, ale w naszej opinii ten wzrost będzie znacznie większy, biorąc pod uwagę pewne zaległości, jakie mamy do nadrobienia względem zamożniejszych krajów. Istnieje bardzo widoczna korelacja między wzrostem zamożności kraju a wzrostem zainteresowania tego typu produktami. Dodatkowo branża żywności funkcjonalnej w Polsce jest mocno rozdrobniona i czeka ją konsolidacja. Wspierać te procesy mogą podmioty z tradycyjnych branż lub większe fundusze inwestycyjne – mówi. Tegoroczne badanie Nielsena, Shopper Trends wskazuje, że od początku pandemii sprzedaż żywności w kanale online wzrosła ponad trzy razy