Synerise rozwija elektromobilność wykorzystując AI

synerise rozwija elektromobilnosc wykorzystujac ai
Udostępnij:
Synerise, jedna z najprężniej rozwijających się polskich firm technologicznych, będzie rozwijać produkty dla elektromobilności. Sztuczna inteligencja pomoże zelektryfikować firmowe floty i ograniczyć koszty ich eksploatacji.

Synerise konsekwentnie buduje oparty na sztucznej inteligencji ekosystem dla firm. – Dostarczamy rozwiązania, które unifikują sposób zarządzania danymi, a dzięki systemom BI i AI pozwalają na natychmiastową egzekucję strategii biznesowych m.in w zakresie sprzedaży, optymalizacji cen, zaawansowanej analizy, pozyskania klientów oraz ich retencji we wszystkich kanałach kontaktu – mówi Jarosław Królewski, prezes Synerise. – Duży potencjał biznesowy dostrzegamy też w transformacji transportu ze spalinowego na elektryczny – dodaje.

Technologii dla nowych produktów dedykowanych e-transportowi krakowska spółka poszukuje w ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp. Program pozwala korporacjom zdefiniować wyzwania w dziedzinie elektromobilności. Poszukuje też startupów, które oferują innowacje dopasowane do potrzeb partnerów. – Dzisiaj strategiczne pozycje i role na rynku e-mobility w Polsce powoli są zajmowane przez liderów transformacji, spółki skarbu państwa: PKN ORLEN, TAURON, Grupę PGE, PKP Telkol, obecnych partnerów programu. To także ogromna szansa dla firm sektora prywatnego, takich jak Synerise, które mogą uczestniczyć w tworzeniu nowego rynku – ocenia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers, operator programu Pilot Maker Elektro ScaleUp.

Synerise nawiązał współpracę ze startupem VivaDrive, z którym wspólnie buduje platformę ułatwiającą modernizację i elektryfikację floty pojazdów oraz efektywne zarządzanie nimi. – VivaDrive #DigitalFleet to unikatowe, cyfrowe rozwiązanie wykorzystujące analitykę jazdy, grywalizację oraz opartą na sztucznej inteligencji platformę Synerise, by zmniejszać koszty zużycia paliwa, ładowania baterii, serwisowania, ubezpieczenia oraz wartości rezydualnej firmowej floty – wyjaśnia Mateusz Maj, prezes VivaDrive. – Dzięki #DigitalFleet koszt eksploatacji jednego samochodu spada obecnie o 4 tys. zł rocznie – szacuje.

Dla firm i samorządów, które stają przed wyzwaniem wprowadzenia aut elektrycznych do swojej organizacji, VivaDrive opracowuje #EVRecommend. Na podstawie charakterystyki kierowców, pojazdów i zadań transportowych narzędzie generuje spersonalizowany raport, wskazujący optymalną drogę transformacji floty. Rozwiązania startupu przetestuje znany podróżnik Marek Kamiński, który samochodem elektrycznym zamierza okrążyć glob. VivaDrive jest partnerem merytorycznym jego wyprawy #AINTE.

W ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp firma Synerise podjęła też współpracę z SoftScript. Startup opracował narzędzie informatyczne do monitowania floty pojazdów elektrycznych i zarządzania nimi. Rozwiązanie testowane będzie na elektrycznych rowerach cargo w dużej firmie logistycznej. – Chcemy sprawdzić optymalny zakres funkcjonalny aplikacji, wygląd i sposób montażu na rowerach ekranów pod kątem wygody użytkownika, a także zakres zbieranych danych i formę ich prezentacji – wyjaśnia Jacek Gawron, prezes SoftScript. Informacje pozyskiwane od pojedynczych kurierów będą przetwarzane w czasie rzeczywistym w chmurze i analizowane przez systemy sztucznej inteligencji Synerise.

Docelowo SoftScript udostępni również klientom elektryczne rowery w systemie economy sharing. Firmy zapłacą za pojazd tylko wtedy, gdy będą z niego korzystać. – Gdy nie będą używane, firmy będą mogły zgłosić ich dostępność dla innych podmiotów, swoich pracowników albo okolicznych mieszkańców. Nasz system pozwoli współużytkować pojazdy i regulować poziom cen wynajmu, by był atrakcyjny dla wszystkich stron transakcji – wyjaśnia Jacek Gawron. W pierwszej fazie rozwoju rozwiązanie SoftScript jest adresowane głównie do firm, które zajmują się dostarczaniem listów i drobnych przesyłek do odbiorców końcowych. Docelowo e-systemy cargo mają posłużyć wszystkim firmom, u których codzienne przemieszczanie się pracowników jest kosztem i pochłania czas. – Elektromobilność będzie im dawać wymierne oszczędności, poprawiać efektywność i podwyższać komfort pracy – zachwala Gawron.

– Elektromobilność stawia wyzwania nie tylko w obszarze inżynierii materiałowej, elektryki czy elektroniki, ale również przetwarzania danych i sztucznej inteligencji. W oparciu o innowacyjne rozwiązania chcemy tworzyć nowe produkty i usługi dla e-transportu. W Synerise śmiało spoglądamy w przyszłość i myślimy globalnie – mówi Arkadiusz Seredyn, wiceprezes Synerise.

Czy informatycy przekonają nas do elektromobilności? – Mają do odegrania ważną rolę – odpowiada Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers. – Dla przedsiębiorstw liczy się rachunek ekonomiczny. Pojazdy elektryczne naszpikowane są urządzeniami telemetrycznymi, które na bieżąco przekazują tysiące danych o sposobie ich użytkowania. Dzięki innowacjom naszych startupów, firmy mogą optymalizować zarządzanie elektrycznymi flotami i redukować przez to koszty swojej działalności – wyjaśnia.

Pilotaż Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronie poir.parp.gov.pl/elektroscaleup.