Synthesia z zastrzykiem 180 mln USD na swoją platformę wideo B2B AI. Wycena startupu rośnie do 2,1 mld USD

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Synthesia z zastrzykiem 180 mln USD na swoją platformę wideo B2B AI. Wycena startupu rośnie do 2,1 mld USD

Udostępnij:

Synthesia zamyka rundę finansowania w wysokości 180 milionów dolarów. To seria D, która podnosi wycenę firmy do 2,1 miliarda dolarów. Rundę prowadzi NEA, z udziałem nowych inwestorów WiL (World Innovation Lab), Atlassian Ventures i PSP Growth, a także poprzednich sponsorów GV i MMC Ventures. Synthesia zebrała do tej pory 330 milionów dolarów.

Synthesia, londyński startup tworzący produkty w oparciu o technologię awatarów AI, twierdzi, że jest wielkim hitem wśród przedsiębiorstw, z których około 60 000 – 1 milion użytkowników – wykorzystuje tę technologię do tworzenia filmów opartych na awatarach z dokumentów tekstowych, do sprzedaży i marketingu, do szkoleń i nie tylko.

Startup planuje wykorzystać fundusze na zatrudnienie pracowników, w szczególności na ekspansję w regionie Azji i Pacyfiku – obecnie większość działalności Synthesia prowadzona jest w Europie i Ameryce Północnej – oraz na dalsze rozwijanie swoich produktów.

Dwa razy więcej, dwa razy lepiej

– Podwajamy wszystkie rzeczy, które już robimy dobrze. Chcemy ulepszyć nasze awatary – twierdzi dyrektor generalny i współzałożyciel Victor Riparbelli. Jak wyjaśnia Riparbelli,, „długa mapa drogowa” firmy zawiera konkrety:

  • możliwość przenoszenia awatarów do różnych środowisk;
  • awatary, które mogą wchodzić w interakcje z obiektami, na przykład w celu zapewnienia fizycznych demonstracji;
  • awatary, które mogą wchodzić w interakcje z użytkownikami.

Jednym z obszarów, w którym firma nie wykazuje się żadną aktywnością, są fuzje i przejęcia. Synthesia do tej pory nie dokonała żadnych przejęć. Riparbelli wyjaśnia, że preferuje budowanie własnej technologii, a także korzystanie z interfejsów API do tego, czego sama nie tworzy. Na przykład firma współpracuje z Eleven Labs w zakresie komunikacji głosowej, a także wykorzystuje i dostosowuje różne duże modele językowe innych firm, zamiast tworzyć własne.

Czytaj także: