Systemy rozszerzonej rzeczywistości od Microsoft pozwalają lekarzom ograniczyć kontakt z pacjentami chorymi na Covid-19

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Systemy rozszerzonej rzeczywistości od Microsoft pozwalają lekarzom ograniczyć kontakt z pacjentami chorymi na Covid-19

Udostępnij:

Chirurdzy z Alder Hey (jeden z największych szpitali dziecięcych w Wielkiej Brytanii), używają zestawów rozszerzonej rzeczywistości HoloLens firmy Microsoft, aby zminimalizować kontakt z pacjentami podczas pandemii. Według danych firmy dzięki tej technologii ryzyko zakażenia personelu medycznego zmniejszyło się o 50 proc.

HoloLens to zestaw okularów i słuchawek, które wyposażone są w technologię rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki temu pracownik medyczny może na bieżąco przekazywać informacje o pacjencie do lekarza, który nie musi być obecny na sali, gdzie przebywają chorzy. 

– Podczas gdy Covid-19 działa jak katalizator, urządzenia rzeczywistości mieszanej, takie jak HoloLens, które mogą wspierać współpracę, mobilność i zdalne uczenie się, muszą być częścią technologii, której używamy do napędzania rewolucji w opiece zdrowotnej – powiedział, cytowany przez serwis healthcareitnews.com, Rafael Guerrero, dyrektor Heart Centre and of Innovation w Alder Hey.

Pracownicy szpitala wyposażeni w HoloLens działali w trzech obszarach klinicznych: na oddziale medycyny ogólnej Covid-19, oddziale chorób dróg oddechowych Covid-19 oraz specjalistycznym oddziale zapewniającym opiekę pacjentom z Covid-19. W normalnych warunkach, trzech do ośmiu członków personelu klinicznego musi odwiedzić każdego pacjenta podczas codziennych obchodów.

W porównaniu ze standardową praktyką wdrożenie HoloLens pozwoliło na skrócenie czasu kontaktu z pacjentem ze średnio 3,32 godziny dziennie na osobę do 1,63 godziny, co oznacza zmniejszenie o 51,5 proc. Dodatkowo zmniejszono ilość wykorzystywanych środków ochrony takich jak maseczki, rękawiczki, czy kombinezony ze 178 do 30 sztuk dziennie.

Pracownicy szpitala, którzy korzystali już z rozwiązania od Microsoft stwierdzili, że jest ono wygodne i intuicyjne. Pandemia koronawirusa pokazała nam, jak bardzo przydatne mogą być nowe technologie. To co wydawało się jeszcze do niedawna science-fiction, dziś jest realnymi rozwiązaniami, które mogą ratować nasze życie.