Szczeciński startup Tidio oferuje w stu procentach zautomatyzowaną obsługę klienta

szczecinski startup tidio oferuje w stu procentach zautomatyzowana obsluge klienta
Udostępnij:

Tidio to dynamicznie rozwijający się szczeciński startup, który został założony w 2014 roku przez Tytusa Gołasa i Marcina Wiktora. Firma oferuje narzędzie, które przede wszystkim upraszcza kontakt z klientem oraz pokazuje, jakie elementy marketingu internetowego firmy przynoszą najlepsze efekty.

Rozwiązanie stworzone przez Tidio wykorzystuje NLP (z ang. przetwarzanie języka naturalnego), co pozwala na rozpoznawanie przez czat bota tekstu naturalnie pisanego przez klienta. Dzięki sztucznej inteligencji live chat startupu umożliwia automatyczną obsługę klientów online 24/7, bez ingerencji osoby trzeciej.

Początki

Pomysł na Tidio narodził się w wyniku zaobserwowania braku rozwiązań dla mikro i małych przedsiębiorstw prowadzących działalność online w zakresie wirtualnych doradców wspieranych przez sztuczną inteligencję (typu live chat czy czat botów). Powstał więc pomysł na stworzenie narzędzia, które wesprze te mniejsze przedsiębiorstwa.  

Początkowo nad pierwszą wersją live czatu pracowały 4 osoby. Krótko po stworzeniu prototypu narzędzia, startup wziął udział w konkursie Business Mixer w 2014 roku, co zaowocowało wygraniem 3-tygodniowego wyjazd do Doliny Krzemowej.

Rozwój

W następnych latach firma rozwijała swoje rozwiązanie wprowadzając szereg innowacji automatyzujących pracę swoich klientów. W 2016 roku Tidio zostało wyróżnione na łamach magazynu Forbes jako jedno z dziesięciu rozwiązań/aplikacji niezbędnych przy zakładaniu sklepu internetowego.

W 2017 roku Tidio było jednym z pięciu finalistów pierwszej edycji programu InCredibles Sebastiana Kulczyka. Natomiast w 2018 roku Tidio pozyskało 3 mln złotych od inwestora bValue na rozwój swoich czat botów, wspieranych przez sztuczną inteligencję.

Obecnie zespół Tidio tworzy 35 osób, zaś z ich rozwiązania skorzystało już ponad 1 mln użytkowników z 194 rynków.