Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Klienci 60+ zapłacą wyłącznie za produkty, a nie za ich dostawę. Dedykowany, przeszkolony szoper realizuje osobiście zamówienie wybierając najświeższe produkty – np. warzywa i owoce. Później dostarcza zakupy pod wskazany adres, do samych drzwi. Klienci mogą określić przedział godzinowy, który im pasuje – nawet 2 godziny od złożenia zamówienia.
Usługa jest dostępna obecnie w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.
Klienci mogą zamawiać produkty między innymi z sieci handlowych: Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl. Płatności i rozliczenia są dokonywane wyłącznie bezgotówkowo. Aby możliwe było skorzystanie z darmowej dostawy produktów, wystarczy tylko zarejestrować się w serwisie www.szopi.pl lub ściągnąć aplikację szopi na telefon komórkowy z systemem Android lub iOS i podać swój wiek. Akcja jest zaplanowana na 14 dni.
Szoperzy dokonują wyłącznie transakcji bezgotówkowych. Dzięki temu nie mają kontaktu z gotówką ani nie przewożą jej przy sobie.